کد خبر: ۲۲۹۴۰
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷

مدیربورس نیویورک در شرکت خاص بازارسرمایه ایران/آمارسهامداران ایرانی و خارجی
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی در پاسخ به بورس پرس خبر داد:

مدیربورس نیویورک در شرکت خاص بازارسرمایه ایران/آمارسهامداران ایرانی و خارجی

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی با بیان آخرین وضعیت نرم افزار پس از معاملات، از حضور مدیرعامل سابق بورس نیوریوک و افزایش تردد مدیران دیگر کشورها خبر داد و آمار سهامداران حقیقی و حقوقی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضا محسنی که از سوم بهمن وارد چهارمین ماه حضور در شرکت خاص بازار سرمایه یعنی سپرده گذاری مرکزی می شود، امروز به همراه مدیران این شرکت در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سئوالات مطروحه پاسخ داد.

اجلاس 25 شرکت سپرده گذاری دنیا و حضور مدیرعامل سابق بورس نیوریوک

وی در پاسخ به سئوالات بورس پرس مبنی بر اقدامات چند ماه اخیر وی ، نقش سپرده گذاری مرکزی دردوران پساتحریم و خدمات به سرمایه گذاران خارجی، برنامه های آینده و آخرین وضعیت نرم افزار پس از معاملات (IRPT) توضیح داد: طی حدود 4 ماه فعالیت دراین شرکت ، علاوه بر شناساندن بیشتر و ارتباط با نهادها و حفظ انسجام و تلاش برای تامین منابع انسانی،  اقداماتی برای بین المللی بازار سرمایه ایران انجام شده که جزء وظیفه ذاتی سپرده گذاری مرکزی است.

این مقام مسئول با اشاره به حضور در چند اجلاس بین المللی مرتبط ، از برگزاری اجلاس 25 شرکت سپرده گذاری جهان در آبان سال آینده و در تهران و ارایه پیشنهاد ایجاد صندوق سپرده گذاری اسلامی خبر داد و درباره نقش سپرده گذاری مرکزی در دوران پساتحریم گفت: برای تسهیل ارایه خدمات و بین المللی کردن بازار سرمایه کشور، جلسات مستمر و هفتگی با مدیران مخلتف خارجی برگزار می شود و بعد از جلسه با مدیران بورس مونیخ ، امروز هم با مدیرعامل سابق بورس نیوریوک جلسه ایی برگزار می شود.

محسنی با بیان اینکه با مدیران بازار سرمایه انگلستان و سایر کشورهای اروپایی نیز جلساتی برگزار خواهد شد، از آمادگی دو بانک بورسی تجارت و پاسارگاد برای همکاری با سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

 آخرین وضعیت نرم افزار پس از معاملات

وی درباره نرم افزار پس از معاملات گفت: از نظر نویسندگان و طراحان آن ، نرم افزار به پایان رسیده اما سازمان بورس هنوز بر آن صحه نگذاشته است. بنابراین این نرم افزار در مرحله آزمایش و رفع نواقص قرار دارد و بعد از نظر نهاد ناظر، تصمیم گیری خواهد شد. در این میان برنامه ایی هم برای خرید نرم افزارهای خارجی در دستور کار نیست.

آمار سهامداران خارجی

وی با اشاره به انجام مراحل لازم برای اتصال با بورس کره جنوبی، درباره آخرین سهامداران خارجی هم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر 550 کد سهامداری برای سرمایه گذاران خارجی صادر شده که شامل 394 فرد حقیقی و 111 فرد حقوقی است. در آذر هم درحالی 18 کد سهامداری خارجی صادر شده که حجم خرید سرمایه گذاران خارجی 4.2 میلیارد تومان و فروش این گروه 10 میلیارد تومان بود.

آخرین آمار سهامداران ایرانی به تفکیک

در این جلسه علیرضا حاج نورزوی قائم مقام شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز آخرین آمار سهامداران ایرانی را اعلام کرد و گفت : در حالی تاکنون 8 میلیون و 736 هزار و 427 کد سهامداری صادر شده که از این تعداد  بیش از دو میلیون و 80 هزار کد غیر فعال بوده و بالغ بر 6 میلیون و 655 هزار کد دیگر هم فعال سیستمی هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل بکارگیری کارت های ملی، سهامداران چند کده وجود ندارد،  ادامه داد: همچنین از مجموع همه کدهای صادره ، 6 میلیون و 620 هزار و 280 مربوط به افراد حقیقی و 35 هزار و 121 کد مربوط به افراد حقوقی است. علاوه براین بیش از 4 میلیون 465 هزار سهامدار مرد و بالغ بر دو میلیون و 40 هزار نفر دیگر هم زن هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ