کد خبر: ۲۲۹۸
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۷/۲۰

سیف: رشد اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها ادامه دارد

سیف: رشد اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها ادامه دارد

رئیس‌کل بانک مرکزی در واشنگتن گفت: حتی با وجود تحریم‌ها، رشد اقتصادی ایران ادامه می‌یابد و امسال شاهد رشد اقتصادی ۳ درصد و نرخ تورم ۱۷ درصد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از فارس ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در مصاحبه با بلومبرگ گفت، حتی اگر تحریم‌ها ادامه یابد، اقتصاد ایران به رشد خود ادامه خواهد داد.

سیف که برای شرکت در اجلاس پاییزه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی به واشنگتن سفر کرده است، ادامه داد، پیش‌بینی می شود که رشد اقتصادی ایران در سال جاری به 3 درصد برسد.

وی خاطرنشان کرد، وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبود است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تصریح کرد، برنامه اقتصادی که ما در حال حاضر داریم بر این حقیقت استوار است که تحریم‌ها ادامه خواهد یافت و فرض بر این موضوع گذاشته شده است. طبیعتا، اگر تحریم‌ها برداشته شود، ما نتایج بهتری بدست خواهیم آورد.

به گزارش بلومبرگ، پیش‌بینی‌های سیف از پیش‌بینی‌های منتشر شده از سوی صندوق بین‌المللی پول در هفته گذشته خوش‌بینانه‌تر است. این نهاد بین‌المللی رشد اقتصادی ایران در سال کنونی را 1.5 درصد و در سال 2015 برابر با 2.3 درصد برآورد کرده بود.

سیف گفت، بانک مرکزی نرخ تورم 17 درصدی را برای امسال و 14 درصدی را برای سال بعد هدف‌گذاری کرده است. این بانک امیدوار است که افزایش قیمت‌ها در سال 2016 تک رقمی شود.

صندوق بین‌المللی پول نرخ تورم ایران برای سال جاری را 23 و سال آینده 22 درصد برآورد کرده است.

این مقام ایرانی از اظهارنظر در مورد برنامه هسته‌ای ایران خودداری کرد و گفت، این موضوع مربوط به دیپلمات‌ها است. بانکدارها برای بدترین شرایط برنامه‌ریزی می‌کنند و نسبت به بهترین شرایط امیدوار هستند.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ