کد خبر: ۲۶۲۲۸
۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸

ترتیب عرضه اولیه دو سهم و زمان خرید آنلاینی ها اعلام شد/ دماوند شاید هفته بعد
درگفت وگوی بورس پرس با معاون عملیات و نظارت فرابورس :

ترتیب عرضه اولیه دو سهم و زمان خرید آنلاینی ها اعلام شد/ دماوند شاید هفته بعد

معاون عملیات و نظارت بازار شرکت فرابورس با اعلام ترتیب عرضه اولیه ۱۰ درصد دو سهم "دسانکو و ساینا" و زمان خرید آنلاینی ها در روز جاری از احتمال عرضه سهام "دماوند" در هفته بعد خبر داد.

بهنام محسنی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در واکنش به این سئوال که با توجه به عرضه اولیه همزمان دو شرکت "ساینا و دسانکو" در روز جاری ( که طی چند سال اخیر بی سابقه بوده)، ترتیب واگذاری این دو سهم چگونه خواهد بود؟ اظهار داشت: طبق هماهنگی های به عمل آمده ابتدا عرضه اولیه سبحان انگولوژی حوالی ساعت 9:30 تا 10:30 انجام می شود.

وی ادامه داد: عرضه اولیه سهام صنایع بهداشتی ساینا نیز از ساعت 11 به بعد انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در مورد زمان خرید سهام این دو شرکت به صورت آنلاین هم به بورس پرس گفت: تا به الان قرار شده 15 میلیون و 100 هزار سهم "دسانکو" ساعت 12:40 دقیقه و عرضه 4.8 میلیون سهم "ساینا" هم ساعت 13:10 دقیقه باشد. با این حال امکان دارد تغییراتی لحاظ شود که از طریق پیغام ناظر فرابورس اعلام خواهد شد.

به گفته محسنی به دلیل کوچک بودن این دو شرکت از لحاظ سرمایه اسمی، تصمیم به عرضه اولیه همزمان این دو شرکت گرفته شد تا به سهامداران عیدی داده شود.

وی در برابر دیگر سئوال مبنی بر اینکه آیا عرضه اولیه 5 تا 10 درصد سهام نیروی برق دماوند هم چهارشنبه خواهد بود یا خیر ؟ توضیح داد: خیر. این عرضه قطعا" چهارشنبه نخواهد بود و احتمال دارد هفته آینده باشد. بعد از نهایی شدن زمان واگذاری این شرکت هم، اطلاع رسانی خواهد شد.

براساس این گزارش،  امروز علاوه بر عرضه اولیه 38.1 میلیون سهم داروسازی سبحان انگولوژی در بازار دوم معاملات فرابورس، 10 میلیون سهم شرکت صنایع بهداشتی ساینا معادل 10 درصد نیز عرضه اولیه می شود.

در عرضه "دسانکو"، 23 میلیون سهم برای کشف قیمت و 15 میلیون و 100 هزار سهم دیگر برای معامله گران آنلاین تخصیص یافته و  سهمیه هر ایستگاه کارگزاری با همه شعب نیز 230 هزار سهم تعیین شده است.

"ساینا" نیز به صورت 5.2 میلیون سهم برای کشف قیمت و 4.8 میلیون سهم دیگر از طریق آنلاین واگذار می شود. در هر دو عرضه، صندوق های سرمایه گذاری سهمیه ایی ندارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ