کد خبر: ۲۸۰۸۷
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۲/۴

دلایل ریزش ۹۶ درصدی سود یک شرکت غایب/ اثر تعطیلی ۲ هفته ایی یک پتروشیمی

دلایل ریزش ۹۶ درصدی سود یک شرکت غایب/ اثر تعطیلی ۲ هفته ایی یک پتروشیمی

مدیرعامل شرکت معدنی دماوند بعد از اعلام ریزش سودسال مالی گذشته از ۱۸۵ به ۷ ریال،توضیحاتی درباره افت ۹۶ درصدی این متغیر مهم داد.مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه هم تعطیلی دو هفته ایی واحدهای تولیدی در سود را بی اثر دانست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمدرضا اشتری مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه درباره تعمیرات اساسی واحد تولیدی و تاثیر آن بر پیش بینی درآمد سال مالی 95 اعلام کرد بر اساس کنترل ادواری ماشین آلات و تجهیزات نشتی گاز از مبدل E-2121 مشاهده شد. بنابراین واحدهای تولیدی این شرکت از 26 فروردین 95 به مدت دو هفته از سرویس خارج شده اند. اما با توجه به پیش بینی 330 روز کاری جهت تولید، توقف فوق منجر به تغییری در پیش بینی سود و زیان سال 95 نخواهد شد.

براساس این گزارش،"کرماشا" با سرمایه 352.9 میلیارد تومانی اولین سود هر سهم سال مالی جاری را 60 تومان پیش بینی کرده است.

معدنی دماوند یکی از شرکت های کوچک بورسی است که به دلایلی چون سرمایه اندک 3 میلیارد تومانی، درصد سهام شناور اندک و 8 درصدی ، وجود سهامداران حقوقی مانند بنیاد و... در زمره سهام غیر نقدشونده بشمار می رود. به طوریکه طی سال گذشته فقط 30 روز کاری در تابلوی معاملات حاضر بود و در طی سال جاری به جز 16 فروردین، معامله ایی را ثبت نکرده است.

براساس این گزارش، بعد از توقف نماد "کدوما" در 29 فروردین و با انتشار عملکرد 9 ماهه صورت‌های مالی اسفند 94، مشخص شد این شرکت سود 185 ریالی هر سهم را با 96 درصد ریزش به 7 ریال رسانده است.

در این رابطه کریم هاشم پور مدیرعامل معدنی دماوند با ارسال نامه ای به سازمان بورس،توضیحاتی داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ