کد خبر: ۳۰۷۴۱
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۳/۱۱

برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۴۰۸ و ۲۶ درصدی سه شرکت اعلام شد

برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۴۰۸ و ۲۶ درصدی سه شرکت اعلام شد

هلدینگ‌ داروپخش‌ حاضر در بورس ، بسته بندی مشهد فرابورسی و ریل پرداز سیر تازه وارد، برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰، ۴۰۸ و ۲۶ درصدی در پیش گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات مربوط به ارایه درخواست افزایش سرمایه شرکت های بورسی و فرابورسی با طرح افزایش سرمایه یک شرکت بورسی، یک بازار پایه ایی و یک تازه وارد فرابورسی همراه شده است.

براساس این گزارش، هلدینگ‌ داروپخش‌ که در سال جاری فقط یک روز با افزایش قیت سهام سپری کرده و در دیگر روزها روند منفی داشته، در نظر دارد سرمایه اسمی 60 میلیارد تومانی را به 120 میلیارد تومان برساند.

این تامین مالی 100 درصدی از محل سود انباشته بوده و در صورت تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس عملی و صرف جلوگیری ازخروج نقدینگی شرکت در ارتباط با جبران مخارج سرمایه ای صورت گرفته و مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای فرعی خواهد شد.

شرکت صنایع بسته بندی مشهد که بعد از اخراج سال های گذشته از بورس در بازار پایه فرابورس حاضر است و برای هر سهم 333 ریال زیان پیش بینی کرده، قصد افزایش سرمایه 408 درصدی کرده که به شرط تایید حسابرس و مجوز سازمان بورس از مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین خواهد شد.

در این صورت سرمایه اسمی "فبستم" از 5.1 به بیش از 25.9 میلیارد تومان خواهد رسید.

هدف از این اقدام هم اصلاح ساختار مالی، تامین مالی مورد نیاز به منظور تقویت خطوط تولید، عدم اتکا به جریانات نقدی ناشی از تسهیلات مالی، خروج شرکت از زیاندهی ، بهبود و افزایش قیمت سهام ، خروج از شمول ماده 141 قانون تجارت ، تامین مالی برای خرید مواد اولیه برای افزایش تولید و کاهش ظرفیت بلا استفاده اعلام شده است.

همچنین شرکت ریل پرداز سیر که 26 اسفند سال گذشته با کشف قیمت 109 تومانی هر سهم به عنوان آخرین شرکت جدید سال 94 وارد فرابورس شده و تاکنون 28 درصد رشد قیمت کرده، برنامه افزایش 26 درصدی در پیش گرفته است که از محل آورده نقدی سهامداران تامین و برای خرید واگن های جدید صرف خواهد شد.

در صورت مجوز سازمان بورس، سرمایه اسمی 196 میلیارد تومانی "حریل" به 247 میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ