کد خبر: ۳۴۲۶۲
۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۷/۱۷

آخرین وضعیت مالی و عملیاتی صنعتی بهشهر اعلام شد
در برنامه بازدید کانون کارگزاران و بورس از محل کارخانه:

آخرین وضعیت مالی و عملیاتی صنعتی بهشهر اعلام شد

با هماهنگی کانون کارگزاران بورس و شرکت بورس تهران، مدیرعامل صنعتی بهشهر آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این شرکت بورسی را برای فعالان بازدیدکننده از کارخانه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت صنعتی بهشهر هفته پیش میزبان گروهی از کارشناسان و کارگزاران بازار سرمایه بود که با هماهنگی کانون کارگزاران بورس و شرکت بورس تهران انجام شد.

"غبشهر" که بعد از افزایش سرمایه 194 درصدی در اردیبهشت سال جاری ، 300 میلیارد تومانی شده و سود هر سهم سال مالی آذر را 416 ریال پیش بینی کرده، سال گذشته با حواشی مرتبط با سهامدار عمده و عربستانی یعنی صافولاد (که به طور مستقیم 72 درصد سهام این شرکت بورسی را دارد) و شایعاتی مبنی بر کناره گیری این مالک و تشکیل کمپین نخریدن محصولات مواجه شد که به گفته مدیرعامل شرکت، توسط رقبا و با هدف کاهش سهم بازار صورت گرفت که موفق نشدند.

براساس این گزارش، بعد از بازدید فعالان بازار از کارخانه و خطوط تولید جدید و قدیم شرکت صنعتی بهشهر، محمود شه رضایی مدیرعامل آن ضمن ارایه توضیحاتی ، به سئوالات حاضرین پاسخ داد و آخرین وضعیت مالی و علمیاتی "غبشهر" را اعلام کرد که چکیده نکات مهم اعلامی به شرح زیر است:

- این شرکت از سال 1330 توسط توسعه صنعتی بهشهر تاسیس و از سال 1374 در بورس تهران پذیرفته شده است. سال 88 با تغییراتی در ترکیب سهامداری و همچنین تحولاتی مانند انتقال شرکت مارگارین به محوطه صنعتی بهشهر، تغییر ساختار و بازسازی خصوط تولید و... روبرو شده و هم اکنون 33 درصد سهم بازار محصولات را در اختیار دارد.

- ظرفیت تولید "غبشهر" بعد از افزایش سرمایه اخیر، از 360 به 500 هزار تن رسیده و باعث افزایش سهم تولید روغن مایع نسبت به روغن مایع شده است. افزایش قیمت 9 درصدی محصولات از مرداد اعمال شده و خطوط جدید از کشورهای چون آلمان و ایتالیا با اخرین فناوری تجهیز شده است.

- این شرکت دارای 730 نیروی انسانی استخدامی، 800 نیروی انسانی پیمانکاری، 1000 نیروی فعال در شرکت زیرمجموعه (طلوع پخش آفتاب ) و 400 تا 500 نیروی پیمانکار غیر مستقیم بوده و تا 70 روز توان نگه داشتن موجودی 130 هزار تنی در انبارها را دارد. بیشترین واردات مواد اولیه هم مربوط به سویا با 60 درصد است.

- پیش بینی فروش محصولات در بودجه 95 از 2.07 هزار میلیارد تومان به 2.221 هزار میلیارد تومان تعدیل شده و در 6 ماهه منتهی به 31 خرداد، 1.014 هزار میلیارد تومان محقق شده و بودجه پیش بینی هم تا پایان سال مالی پوشش داده می شود.

- در عملکرد 6 ماهه، 110 ریال از سود پیش بینی شده 461 ریالی معادل 27 درصد محقق شده و عملکرد 9 ماهه شرکت هم تا چند روز دیگر در کدال منتشر می شود.حاشیه سود ناخالص هم 10 درصد است.

- فروش محصولات شرکت در سه مقطع زمانی قبل از نوروز ، ماه رمضان و محرم بیشتر می شود.

- بخش صادرات به تازگی و مجددا" راه اندازی شده و فعلا" هر ماه 100 تا 200 تن به کشورهای چون افغانستان و کشورهای آسیانه میانه صادرات محصولات انجام می شود. 

- تنها اثر تک نرخی شدن ارز ، افزایش سرمایه در گردش بوده و در این حالت دولت باید مجوز افزایش قیمت محصولات را بدهد. در غیر این صورت به دلیل افزایش بهای تمام شده ، شرکت به سرعت زیانده خواهد شد.

- آخرین رتبه شفافبت شرکت صنعتی بهشهر در بورس 4 بوده که رتبه بالا و بسیار مناسبی از نظر شفافیت اطلاعات است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ