کد خبر: ۴۲۱۶۱
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۵

برنامه های دومین همایش مالی اسلامی اعلام شد/ 3 عامل در شبهه ربوی بودن بازار پول
توسط صالح آبادی:

برنامه های دومین همایش مالی اسلامی اعلام شد/ 3 عامل در شبهه ربوی بودن بازار پول

رییس انجمن مالی اسلامی با اعلام برنامه های دومین همایش مالی اسلامی و معرفی خدمات جدید، 3 عامل در شبهه ربوی بودن بازار پول را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی صالح آبادی با اشاره به تاسیس انجمن مالی اسلامی در سال 93 و برگزاری نخستین همایش مالی اسلامی در دی سال گذشته، درباره دومین همایش مالی اسلامی توضیح داد: این همایش صبح یکشنبه آینده 12 دی ماه با حضور مسئولان ارشد اقتصادی و مالی و چهره های برجسته علمی در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رویکرد و محور اصلی دومین همایش نقش بازارهای مالی اسلامی "عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در بازارهای مالی و پولی" است که با حضور و سخنرانی روسای سازمان بورس ، کمیسیون اقتصادی مجلس، کمیته فقهی سازمان بورس برگزار خواهد شد.

به گفته وی درحالی بیش از 34 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که ارایه و در کتاب و فصل نامه تخصصی منتشر می شود که در این همایش پنل کاربردی ابرازهای اسلامی در حوزه نفت نیز با حضور اساتید دانشگاه نفت برگزار می شود. همچنین برای نخستین بار از جایزه مالی اسلامی رونمایی و این جایزه به دو شخص حقیقی و حقیقی برتر در این عرصه اعطا خواهد شد.

رئیس انجمن مالی اسلامی دستاوردهای همایش های مالی اسلامی که در آینده بیشتر هم خواهد شد را تقویت بخش آموزش این حوزه، ارایه مطالب کاربردی و دسته بندی شده به نهادهایی مانند بانک مرکزی و مجلس و کمک به توسعه ابزارهای نوین مالی و اسلامی در حوزه بازار سرمایه دانست. 

صالح آبادی با اشاره به توزیع کتاب نخستین همایش ، ادامه داد: درحالی استقبال مناسبی از سایت انجمن مالی اسلامی با امکاناتی مانند انتشار استسفائات مراجع تقلید، کتابخانه انگلیسی با 300 عنوان کتاب و مقاله به عمل آمده که سایت انگلیسی انجمن نیز رونمایی می شود. همچنین آنتولوژی مالی اسلامی نیز در قالب درخت واره ای به نمایش در خواهد آمد.

وی از راه اندازی سامانه ای برای متقاضیان نیروی انسانی و جویندگان کار در بازارهای سرمایه، پول، بیمه و حسابداری، انتشار دو شماره از فصل نامه عملی پژوهشی علوم مالی اسلامی در هفته های آینده و برگزاری دوره های MBA و DBA مالی اسلامی با همکاری دانشگاه امام صادق خبر داد و درباره علت شبهه ربوی بودن بازار پول گفت: بخشی از این موضوع ناشی از مشکلات مربوط به قوانین قدیمی است که نیاز به بازنگری دارد تا برطرف شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در انجمن مالی اسلامی بررسی و پیشنهاداتی نیز به نهادهای ذیربط ارایه شده ، ادامه داد: علاوه بر این بخش دیگری از شبهه ربوی بودن بازار پول به آموزش های اندک مربوط است که نیاز جدی به به آموزش های کاربردی و عملیاتی دارد. در این رابطه نیز انجمن مالی علاوه بر برگزاری دوره هایی با دانشگاه امام صادق ، آماده ارایه خدمات آموزشی به نهادها است.

به گفته صالح آبادی بخشی دیگری از مشکل شبهه ربوی بودن بازار پول نیز با تبدیل شدن کمیته فقهی بانک مرکزی به رکن که با دستور مقام معظم رهبری در حال انجام است ، برطرف خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ