کد خبر: ۴۴۷۷۰
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۷

بلوک ۱۶ درصدی
بورس پرس خبر می دهد:

بلوک ۱۶ درصدی "خسگتر" معامله نشد+ علت / فردا هم "خودرو" عرضه نمی شود

امروز بلوک ۱۶ درصدی گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو عرضه شد اما به دلیلی این معامله انجام نشد. بلوک ۲ درصدی ایران خودرو هم فردا عرضه نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،شرکت ایران خودرو درحالی هفته پیش اقدام به عرضه و فروش 9.4 درصد سهام بیمه پارسیان کرد که این بلوک به همان قیمت پایه هر سهم 365 تومان توسط صبا تامین پارسیان (وابسته به بانک پارسیان ) و بابت تسویه بخشی از بدهی های ایران خودرو به یکی از شرکت های لیزینگ وابسته به بانک پارسیان خریداری شد.

براساس این گزارش، ایران خودرو امروز هم از طریق کارگزاری حافظ ، اقدام به عرضه 240 میلیون سهم "خگستر" به قیمت پایه هر سهم 700 تومان کرد اما این معامله بی نتیجه ماند.

پیگیری های بورس پرس نشان داد، علت این رویداد ناشی از تاخیر در برخی هماهنگی های لازم برای ارایه سفارش خرید بود که منجر شد این بلوک به رغم مذاکره و توافقات قبلی به فروش نرود. با این حال با توجه به لزوم این واگذاری و تسویه بدهی ایران خودرو در سال مالی جاری، بلوک فوق باید تا قبل از سال جاری عرضه و معامله شود.

این در حالی است که به دلیل توقف نماد ایران خودرو از 30 بهمن (تغییر با اهمیت در درآمدهای غیرعملیاتی و متفرقه شرکت) فردا هم بلوک 2 درصدی این شرکت که قرار بود به وکالت از سرمایه گذاری سمند و از طریق کارگزاری نهایت نگر عرضه شود ، به زمان دیگری موکول شده است.

این بلوک هم شامل 296 میلیون و 567 هزار و 273 سهم "خودرو" به قیمت پایه هر سهم 380 تومان و به ارزش بیش از 1.12 هزار میلیارد تومان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ