کد خبر: ۴۶۶۷۰
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱/۱۹

سومین گذرگاه مرزی ترکیه با ایران بهره برداری شد

سومین گذرگاه مرزی ترکیه با ایران بهره برداری شد

وزیر گمرک و تجارت ترکیه از بهره برداری سومین گذرگاه مرزی اسندره ـ سرو در مرز ترکیه با ایران جهت افزایش مبادلات اقتصادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، بلند تفنگچی در مراسم افتتاح این گذرگاه مرزی اعلام کرد: این دروازه مرزی به عنوان سومین گذرگاه بین ایران و ترکیه در شهرستان یوکسک اوای استان حکاری در مرز ترکیه با ایران بیش از گذشته فعال خواهد بود.

وی با بیان این که نوسازی این گذرگاه، روابط تجاری بین دو کشور ایران و ترکیه را توسعه خواهد داد، گفت: فعال شدن این دروازه مرزی بخش گردشگری استان حکاری را نیز تقویت خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: ایران در ردیف کشورهایی است که ما بیشترین میزان صادرات و واردات با آن را داریم و ایجاد چنین گذرگاه هایی موجب تسهیل این روابط تجاری می شود.علاوه بر توسعه تجارت مرزی، ورود و خروج خودروها نیز که بستر آن در این گذرگاه مرزی فراهم شده، موجب افزایش مبادلات اقتصادی می شود.

تفنگچی بیان کرد: در سال های اخیر به طور میانگین سالانه 90 هزار خودرو و بیش از 400 هزار مسافر از گذرگاه اسندره ـ سرو تردد کرده اند.

بنابر این گزارش،هم اکنون بین ترکیه و ایران سه دروازه رسمی مرزی سرو ـ اسندره، رازی ـ کاپی کوی و بازرگان ـ گوربلاغ فعال است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ