کد خبر: ۵۱۳۶۶
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۳/۱۳

اولین افزایش تولید نفت اوپک بعد از توافق مهم وین

اولین افزایش تولید نفت اوپک بعد از توافق مهم وین

برای نخستین بار از زمان اجرای توافق کاهش تولید اوپک از ابتدای سال ۲۰۱۷، تولید نفت این سازمان در ماه مه افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رویترز اعلام کرد: افزایش تولید نفت در نیجریه و لیبی که از اجرای این توافق معاف هستند افزایش تولید نفت اوپک را در ماه مه بدنبال داشته است.

تولید نفت کشورهای نیجریه و لیبی که به دلیل جنگ داخلی پیش از امضای توافق کاهش تولید اوپک به شدت کاهش یافته بود از اجرای برنامه کاهش تولید معاف شدند.

تولید نفت اوپک در ماه مه با 250 هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 32 میلیون و 220 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

تولید نفت نیجریه با از سرگیری انتقال نفت از طریق خط لوله فورسادوس افزایش یافت. نقل و انتقال نفت از این خط لوله از زمان بمباران آن توسط مخالفان در بهمن-اسفند94 متوقف شده بود.

شرکت دولتی نفت لیبی نیز اعلام کرد: تولید نفت این کشور به 827 هزار بشکه در روز افزایش یافته و تقریبا به سطح تولید سال 2014 آن رسیده است. با این حال تولید نفت این کشور هنوز نصف سطح تولید آن در سال 2011 است که هنوز درگیری های شهری در این کشور آغاز نشده بود. تولید نفت لیبی در سال 2011 یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز یود.

تولید نفت ایران در ماه مه تغییری نکرده و در مقایسه با ماه پیش از آن ثابت بوده است. ایران نیز بر اساس توافق کاهش تولید، اجازه پیدا کرد سطح تولید را اندکی افزایش دهد.

روزنامه هلنیک شیپینگ نیوز یونان نیز اعلام کرد: در حالی که عراق در ماه مه با دیگر اعضای اوپک صحبت می کرد که با تمدید توافق کاهش تولید این سازمان موافقت کنند تا مازاد عرضه نفت در بازارها کاهش یابد، تولید این کشور در ماه یاد شده رکورد زد و به بالاترین سطح در 6 ماه گذشته رسید.نفتکش ها در ماه مه 122 میلیون بشکه نفت خام از بنادر عراق واقع در خلیج فارس و دریای مدیترانه بارگیری کردند.

به این ترتیب، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک در ماه مه به طور میانگین روزانه سه میلیون و 930 هزار بشکه نفت صادر کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ