کد خبر: ۵۱۸۷۸
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۴/۱

زیرمجموعه مهم سایپا دو ملک و سهام کارگزاری را به مزایده گذاشت/ اعلام آثار مالی

زیرمجموعه مهم سایپا دو ملک و سهام کارگزاری را به مزایده گذاشت/ اعلام آثار مالی

سرمایه گذاری سایپا از برنامه واگذاری ملک الهیه و زمین ۵۲ هزار متری و محل سابق پلاسکورکار ساپیا و سهام یک کارگزاری خبر داد و آثار مالی این سه دارایی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،،سرمایه گذاری سایپا که برنامه افزایش سرمایه 25 درصدی و از  1.067 به 1.334 میلیارد تومان دارد ، در روز تعطیلی کاری از افشای اطلاعات با اهمیت و مربوط به فروش سه دارایی خبر داد.

براساس این گزارش، "وساپا" با ارسال نامه ایی به سازمان بورس و انتشار صبح امروز آن در کدال، در نظر دارد دو ملک واقع در تهران و سهام کارگزاری سپهر باستان به قیمت پایه هر سهم 2624 ریال را واگذار کند.

ملک اول، مسکونی واقع در الهیه شامل 2380 زمین و 1200 زیر بنا و ملک دوم، مشتمل بر 52 هزار و 371 زمین مربوط به محل سابق پلاسکوکار ساپیا واقع در ابتدای بزرگره فتح و به همراه مجوز احداث بناهای اداری ، تجاری و خدماتی است است.

دراین رابطه مدیران این شرکت درباره آثار این واگذاری ها به سهامداران و سایر سرمایه گذاران اعلام کردند: نظر به تصمیمات متخذه هیات مدیره مبنی بر فروش املاک شرکت و بهینه سازی سرمایه گذاری ها ی بورسی و غیر بورسی ، مقرر گردیده دارایی های مندرج آگهی های مزایده روزنامه اطلاعات مورخ 1396.03.30 از طریق مزایده عمومی به فروش برسد.

با عنایت به مراتب مذکور ، توضیحات تکمیلی در خصوص آثار مالی ناشی از فروش املاک مذکور به شرح زیر اعلام می گردد:

1-در آخرین پیش بینی ارائه شده سود فروش سهام شرکت کارگزاری سپهر باستان به مبلغ 25 میلیارد ریال تحت سرفصل فروش سرمایه گذاری ها و سود فروش پروژه ساختمانی الهیه به مبلغ 100 میلیارد ریال در سرفصل سایر درآمدهای عملیاتی پیش بینی و لحاظ گردیده است.

2- طبق توضیحات بند یک از بابت فروش پروژه ساختمانی الهیه و کارگزاری سپهر باستان سودی به مبلغ پیش بینی شده درآمد سرمایه گذاری ها اضافه نخواهد گردید و در خصوص فروش ملک پلاسکو کار قابل ذکر است شرکت در نظر دارد ضمن تغییر کاربری ملک به تجاری و اداری اقدام به فروش نماید و همانگونه که مستحضر می باشید، تغییر کاربری مستلزم پرداخت عوارض قانونی مربوط می باشد.

عوارض مذکور و برخی هزینه های جانبی حدود مبلغ 1،350میلیارد ریال برآورد که از محل وجوه فروش ملک تامین خواهد شد و به بهای تمام شده فعلی ملک پلاسکوکار اضافه می گردد.

در هر صورت پس از طی مراحل مزایده و فروش ملک سود حاصل از فروش منجر به تغییر سود پیش بینی شده خواهد گردید .ضمن اینکه سیاست شرکت این می باشد که در صورت تحقق فروش مذکور و با عنایت به میزان سود حاصل برنامه فروش سهام موجود در پرتفو مورد بازنگری قرار گیرد.

لذا در حال حاضر و براساس اطلاعات موجود امکان اعلام میزان تغییر در سود پیش بینی شده و تاثیرگذاری آن به برنامه های سرمایه گذاری شرکت وجود ندارد. ضمناٌ پیش بینی می شود در صورت قطعیت نتیجه مزایده فرایند اخذ تغییر کاربری و فروش قبل از پایان سال 96 تکمیل شود.

3- اگرچه برخی رایزنی ها در خصوص فروش ملک پلاسکو صورت گرفته لکن تصمیم گیری قطعی در خصوص فروش و یا عدم فروش ملک مذکور منوط به نتایج حاصل از مزایده می باشد.

پیامد: در حال حاضر آثار مالی اطلاعات افشا شده فوق مشخص نمی باشد و نیاز به بررسی های بیشتر دارد. لذا، به محض روشن شدن، موضوع در اسرع وقت اطلاع رسانی می گردد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ