کد خبر: ۵۹۲۱۰
۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۶/۱۹

تصمیم جدید بانک مرکزی برای بستن حساب‌های راکد ابلاغ شد

تصمیم جدید بانک مرکزی برای بستن حساب‌های راکد ابلاغ شد

یک مدیر در بانک مرکزی ضمن بیان ابلاغیه جدید بستن حساب‌های راکد ، جزییات این تصمیم جدید را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا غنی‌آبادی با بیان اینکه تعداد بسیار زیاد حساب‌های سپرده بانکی بدون گردش مالی، یکی از مشکلاتی است که نظام بانکی در سالیان اخیر با آن مواجه بوده به مهر، گفت: این موضوع باعث شده هزینه‌های گزافی به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از بابت نگهداری حساب‌ها تحمیل شود و از سوی دیگر، حجم بالای حساب‌ها، امکان سوءاستفاده از آنها را افزایش می‌دهد.

وی افزود: از‌این‌رو بانک مرکزی در حدود دو هفته پیش دستورالعمل اجرائی شناسایی و تعیین‌تکلیف حساب‌های مطالبه‌نشده و مازاد ریالی را ابلاغ کرده است. 

این مدیر مسئول درباره دلایل حجم بالای حساب‌های مطالبه‌نشده و مازاد ریالی شبکه بانکی توضیح داد: کاهش ارزش معنادار در مانده موجودی بسیاری از این حساب‌ها ناشی از تورم و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها، فراموشی صاحبان سپرده، فوت آنها، عدم اطلاع وراث و قائم‌مقام قانونی سپرده‌گذاران یا عدم شناسایی و مراجعه آنها بوده است.

غنی‌آبادی پیشگیری از وقوع پول‌شویی را از دیگر دلایل ابلاغ این بخش‌نامه عنوان کرد و گفت: افرادی که قصد پول‌شویی دارند، گاهی اقدام به گشایش تعداد متعددی حساب با رقم و حجم پایین می‌کنند تا از این طریق، در مظان کمتری قرار گیرند و احتمال رصد و پایش تراکنش‌های حساب‌های آنها کاهش یابد که براین‌اساس، یکی دیگر از کارکردهای دستورالعمل ذکرشده به این مهم معطوف بوده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ