کد خبر: ۵۹۲۶۴
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۶/۲۰

ثبت درخواست کارگزاران بورس فقط  با
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی خبر داد:

ثبت درخواست کارگزاران بورس فقط با "کارا" / افزایش کد سهامدار خارجی

مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی از ثبت درخواست کارگزاران تنها از طریق سامانه الکترونیکی کارا در این شرکت و عبور کد سهامداری خارجی از مرز ۹۰۰ کد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا محسنی به سنا گفت: با بهره برداری کامل از سامانه کارا ، دریافت، پذیرش و ثبت مدارک کارگزاران به صورت کاغذی در دبیرخانه شرکت سپرده گذاری مرکزی امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: این شرکت در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه های تخصصی فراوانی برای ذینفعان مختلف بازار سرمایه کرده و در سال گذشته سامانه الکترونیکی سهامداران (دارا) را برای افزایش ارائه خدمات به سهامداران راه اندازی کرد، سال جاری نیز سامانه الکترونیکی کارگزاران (کارا) را به بهره برداری رسانده است.

این مقام مسئول ادامه داد: تجمیع سرویس ها و خدمات در یک درگاه، غیرکاغذی کردن فرآیندها، کاهش هزینه ها، دستیابی به خدمات متنوع تر، حذف نامه نگاری و مراجعات حضوری از مهم ترین ویژگی های درگاه الکترونیکی کارگزاران است که به طور حتم مورد استقبال کارگزاران قرار خواهد گرفت.

محسنی با بیان اینکه درگاه الکترونیکی کارا مجهز به گواهی دیجیتال بازار سرمایه است، اظهار داشت: این امر باعث می شود صحت تبادل اطلاعات میان شرکت سپرده گذاری و کارگزاران با اعتبار و اطمینان بیشتری انجام شود.

وی درباره آخرین آمار سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران هم گفت : با صدور 27 کد جدید در مرداد ماه سال 96، تعداد کدهای سهامداران خارجی بازار سرمایه ایران از مرز 900 کد فراتر رفت. 8 سهامدار حقیقی از کشورهای چین، پاکستان، عراق (4 نفر) و افغانستان (2 نفر) مردادماه با پشت سر گذاشتن مراحل قانونی، کد معاملاتی فعالیت را دریافت کردند.

محسنی افزود: 19 سرمایه گذار حقوقی خارجی از کشورهای ترکیه، چین، پاکستان، جمهوری آذربایجان، هند، عمان، جزایر من، عراق (4 شرکت)، امارات و افغانستان( هر کدام3 شرکت) و گرجستان (2 شرکت) ماه گذشته کد سهامداری را از این شرکت اخذ کردند تا تعداد سرمایه گذاران حقوقی خارجی فعال در بازار سرمایه ایران به عدد 228 برسد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ