کد خبر: ۶۱۹۲۴
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۷/۱۱

جزئیات پذیره نویسی سهام جدید یک خودرویی خارج از بازار و برنامه افزایش سرمایه
توسط مدیرعامل و عضو هیات مدیره تشریح شد:

جزئیات پذیره نویسی سهام جدید یک خودرویی خارج از بازار و برنامه افزایش سرمایه

مدیرعامل و یک عضو هیات مدیره گروه اقتصادی کرمان خودرو با اعلام پذیره نویسی ۲۰ درصدی سهام جدید که با ۲ هدف تامین مالی و ورود به بورس دنبال می شود را تشریح کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی پذیره نویسی 20 درصد از سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم گروه اقتصادی کرمان خودرو که از 2 مهر به مدت 30 روز آغاز شده، مدیران این شرکت خودرویی قبل از ظهر امروز به تشریح آخرین وضعیت مالی و عملکردی و توضیح اطلاعات پذیره نویسی پرداختند.

اطلاعاتی از پذیره نویسی سهام جدید

مهدی علم الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس درخصوص این پذیره نویسی توضیح داد: این نوع پذیره نویسی و افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم در بازار سرمایه و فرابورس سابقه دارد و این هفتمین پذیره نویسی با روش سلب حق تقدم در فرابورس است .

وی افزود: اولین پذیره نویسی مربوط به مجموعه بانک پاسارگاد در سال 89 بود و پس از آن، تامین مالی شرکت های پارس آرین،میدکو،توسعه بازرگانی آهن و فولادمیلاد، بانک قوامین و بازرگانی بهشت پارس نیز از این طریق انجام شد.

این مقام مسئول با اشاره به فرایند این نوع پذیره نویسی گفت: در ابتدا طرح توجیهی افزایش سرمایه به همراه گزارش حسابرس ،بیانیه ثبت و سایر مدارک به سازمان بورس ارائه شده و پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه به فرابورس،ارجاع و فروش حق تقدم انجام و ثبت می شود.پس از این مرحله حضور شرکت در بازار پایه یا بازار های اول و دوم  و معاملات ثانویه را خواهیم داشت.

علم الهدی افزود: در خواست افزایش سرمایه از طریق پذیره نویس در 16 مرداد جاری به سازمان ارائه و مجمع فوق العاده این شرکت در 25 مرداد سال جاری برگزار شد،شرکت توانست در 28 شهریور ماه مجوز مذکور را از اداره ثبت شرکت ها اخذ کرده و از 2 مهر پذیره نویسی به مدت 30 روز کاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در مدت پذیره نویسی بحث درخواست پذیرش شرکت نیز در هیات پذیرش بررسی خواهد شد و درصورت عدم گشایش نماد در بازار اول یا دوم،در بازار پایه ج بازگشایی و معاملات انجام خواهد شد.

علم الهدی اظهار داشت: در این پذیره نویسی 979 میلیون و 400 هزار سهم به قیمت ثابت 100 تومان عرضه می شود که حداقل خرید هزار و حداکثر خرید مقدار کل سهام است. از مقدار سهام ذکر شده تا کنون 12.6 میلیون سهم توسط هزار نفر خریداری شده و خریداران از بابت خرید در این دوره یک ماهه کارمزدی پرداخت نخواهند کرد.

تاریخچه شرکت از زبان مدیرعامل

مهران امیرزاده مدیرعامل کرمان خودرو با بیان اینکه این شرکت در تیر سال 94 تاسیس شده،گفت: موضوع فعالیت اصلی شرکت به امور تولید و مونتاژ انواع خودرو، مشارکت در پروژه های تولیدی،خدماتی،ساختمانی داخل و انواع خدمات اقتصادی و امور بازرگانی و تجارت متمرکز است.

وی با اشاره به اینکه 51 درصد سهام این شرکت به صنایع خودروسازی کرمان و 41 درصد سهام نیز به شرکت خودروسازان بم تعلق دارد،افزود: صنایع خودروسازی کرمان در سال 94 توانسته زیان 26 میلیون تومانی را در سال 95 به سود 6.3 میلیارد تومانی تعدیل کند.همچنین سود تلفیقی این شرکت در سال 95 به 45.5 میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به عدم بدهی شرکت در حال حاضر،درخصوص شرکت های فرعی گفت: در شرکت آرمان موتور ارگ با 95 درصد سهم ،در شرکت خدمات و تجارت بم خودرو با مالکیت 96 درصدی و در مدیران خودرو،10 درصد سهام را در اختیار داریم.

امیرزاده درمورد فعالیت آرمان موتور ارگ بم به تبدیل قطعات منفصله به غیر منفصله اشاره کرد و گفت: شرکت بم خودرو نیز خدمات فروش و پس از فروش را به عهده دارد و مدیرا ن خودرو هم شرکت تولیدی خودروی ام وی ام و شری است.

وی با بیان اینکه مدیران خودرو در یک دوره کوتاه توانسته مقدار تولید را از 5 هزار در سال 94 به 70 هزار در سال 95 برساند،گفت: سود انباشته این شرکت در پایان سال 94 ،250 میلیارد تومان بوده که در سال 95بخشی از سود انباشته به افزایش سرمایه تعلق گرفته و در سال جاری نیز میزان 150 میلیارد تومان سود عاید شده است.مجمع سالانه این شرکت با توجه به حضور شریک چینی با تاخیر برگزار خواهد شد.

مدیرعامل کرمان موتور درخصوص سود شرکت آرمان موتور ارگ بم نیز اظهار داشت:  در سال 94 میزان 48 میلیارد تومان و در سال 95، 88 میلیارد تومان سود داشته است.

امیرزاده میزان سود شرکت بم خودرو را نیز در سال 94 میزان 6.4 میلیارد تومان و در سال 95 میزان 13.6 میلیارد تومان عنوان کرد.

افزایش سرمایه از طریق قرارداد با شرکت آلمانی و سود انباشته

وی با اشاره به هدف این شرکت خودرویی که استفاده از ظرفیت های خالی منطقه و تولید خودرو در درجه اول و شناسایی کمبودها و بهره برداری ازآن در مرحله بعدی بوده،گفت: بزرگترین معضل منطقه ارگ بم ،خط رنگ است که در این راستا با شرکت DURR  آلمان قراردادی جهت تجهیز خط رنگ به میزان 170 میلیارد تومان معادل 47 میلیون یورو منعقد شده است.

این مقام مسئول با بین اینکه با قرارداد مذکور ظرفیت این خودروسازی 3 برابر می شود، افزود: در این قرارداد بقیه لوازم خط تولید، تجهیزات و ماشین آلات توسط کرمان موتور تامین می شود.

امیرزاده ادامه داد: این شرکت برای مشارکت در این پروژه،افزایش سرمایه 24 درصدی را تا یک ماه دیگر در برنامه دارد تا از محل آورده نقدی ناشی از سلب حق تقدم، سرمایه فعلی را از 402 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان برساند.

سود هر سهم

وی سود انباشته سال جاری را 66 میلیارد تومان و برای سال 97 میزان 106 میلیارد تومان را پیش بینی کرد. همچنین در پیش بینی سود خالص سال جاری،70 میلیارد تومان،سال 97 میزان 143میلیارد تومان،سال 98 میزان 200 میلیارد تومان و برای سال 99 میزان 238 میلیارد تومان سود خالص براورد شده است.

مدیرعامل کرمان خودرو سود هر سهم سال جاری را 140 ریال و برای سال های آتی به ترتیب 287 ریال،403 ریال و 478 ریال برای سال 99 براورد کرد.

امیرزاده در خصوص اهداف آتی پس از افزایش سرمایه گفت: با توجه به پیش بینی تولید خودرو در منطقه ارگ بم،اصلاح فاز زنجیره تامین قطعات و مجموعه خودرو را در دستور کار داریم.همچنین ساخت رینگ های آلومینیومی و بلوک سیلندر و سر سیلندر و مذاکره با یک برند غربی  نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش تولید خودرو در این گروه خودرویی گفت: پیش بین تولید 60 هزار خودرو در سال جاری و افزایش آن تا افق 1400 به 155 هزار خودرو و 20 هزار میلیارد تومان فروش برنامه ریزی شده است.

امیرزاده با اشاره به اینکه موضوع اصلی انتشار این اوراق،توسعه مالکیتی و آوردن سهامداران جدید علاوه بر افزایش کیفیت خط رنگ است،گفت: این شرکت آلمانی متعهد شده به مدت 3 سال نیروها را در ایران آموزش داده تا حوزه خط رنگ،بومی سازی شود که با حصول این کیفیت موفق به صادرات محصولات نیز خواهند شد.

ورود شرکت های تابعه به بازار سهام

حسین میری عضو هیات مدیره  نیز درخصوص ورود شرکت های تابعه به بازار سهام گفت: برنامه ورود شرکت ها به بازار سهام با رعایت مقررات در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد.

ارزش دفتری هر سهم

ولی نادی قمی مدیرعامل تامین سرمایه نوین و مشاور گروه اقتصادی کرمان خودرو نیز عنوان کرد: درحال حاضر با احتساب افزایش سرمایه فعلی،ارزش دفتری هر سهم 110 تومان براورد شده ضن اینکه بر اساس سایر روش های ارزش گذاری،ارزش دفتری هر سهم 130 تا 140 تومان محاسبه شده است.

وی تاکید کرد: در بدنه مالی این شرکت یک میلیارد و 13 میلیون تومان وام وجود دارد که با احتساب 550 میلیارد تومان ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام،ظرفیت وام گیری بالا بوده که می تواند صرف توسعه کسب و کار شود

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ