کد خبر: ۷۴۰۶۷
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

گام بزرگ در ارتقای استانداردهای تسویه و پایاپای بازار سرمایه
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی خبر داد:

گام بزرگ در ارتقای استانداردهای تسویه و پایاپای بازار سرمایه

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی از اجرای موفقیت آمیز کاهش زمان تسویه معاملات بورس و فرابورس از سه به دو روز خبر داد و گفت: گام بزرگی برای ارتقای استانداردهای تسویه و پایاپای در بازار سرمایه برداشته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، حسین فهیمی اظهار داشت: شرکت سپرده گذاری مرکزی پس از مصوبه هیات مدیره سازمان بورس مبنی بر کاهش تسویه معاملات از سه به دو روز، اقدامات زیر ساختی لازم را در کوتاهترین زمان انجام داد تا شرایط برای اجرای این مصوبه در بازار سرمایه مهیا شود. خوشبختانه اقدامات زیر ساختی انجام شده نیز بلافاصله عملیاتی و بدون هیچ مشکلی آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان اجرای مصوبه فوق 15 بهمن ماه جاری بود، نخستین تسویه معاملات بورس تهران و فرابورس تهران عصر دیروز با موفقیت در شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شد تا گامی بزرگ برای ارتقای استانداردهای تسویه و پایاپای و هماهنگی با استانداردهای بین المللی در بازار سرمایه ایران برداشته شود.

فهیمی ادامه داد: طراحی و اجرای نظام تسویه تحویل در مقابل پرداخت (DVP) و راه اندازی واحد تسویه مرکزی (CCP) از برنامه های آتی شرکت سپرده گذاری مرکزی است تا مکانیزم های تسویه و پایاپای در بازار سرمایه به طور کلی با استانداردهای جهانی مطابقت داشته باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ