کد خبر: ۷۵۳۳۶
۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

چهارمین تلاش برای فروش بلوکی شرکت زیانده اما دارای صف خرید دیروز

چهارمین تلاش برای فروش بلوکی شرکت زیانده اما دارای صف خرید دیروز

سازمان خصوصی سازی برای چهارمین بار در چندماه اخیر اقدام به عرضه ۷۸.۴ درصد از سهام حمل و نقل بین المللی خلیج فارس می کند که به رغم زیان سنگین ، دیروز صف خرید بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سازمان خصوصی سازی که از آبان تا همین ماه ، سه بار اقدام به عرضه بلوک  78 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس کرده و ناکام مانده ، برای چهارمین بار در صدد تلاش برای واگذاری این بلوک مدیریتی برآمده و باز هم قیمت پایه هر سهم را کاهش داده است.

در این میان ، دیروز سهام "حفارس" در بورس با اقبال بازار روبرو بود و صف خرید بیش از 3 میلیون سهمی و افزایش 4.6 درصدی قیمت را نظاره کرد که از قرار معلوم مربوط به عرضه مجدد بلوکی و  احتمال انجام معامله است.

به این ترتیب در پی عدم فروش این بلوک در 16 آبان ،13 آذر و 15 بهمن سال جاری ، مقرر شده 273 میلیون و 528 هزار سهم "حفارس" ، 1514 اسفند به وکالت از شرکت احیا گستر هرمز روانه میز فروش شود.

در این عرضه که توسط کارگزاری فیروزه آسیا انجام می شود، قیمت پایه هر سهم 2366 ریال  (در سع عرضه قبلی 400 ، 470 و 275 تومان) و با شرایط 10 درصد نقد و مابقی اقساط تعیین شده است.

براساس این گزارش، 29 اردیبهشت سال گذشته سازمان خصوصی سازی به سختی توانسته بود 87 درصدی حمل و نقل بین المللی خلیج فارس را بفروشد که توسط شرکت احیا گستر هرمز خریداری شد اما این شرکت نتوانسته به موقع اقساط را پرداخت کند.

"حفارس" با سرمایه 34.9 میلیارد تومانی ، دارای زیان سنگین بیش از 25 میلیارد تومانی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ