با درج نماد در بازار دوم معاملات فرابورس:
شرکت ۱۴۳.۹ میلیارد تومانی آماده عرضه اولیه ۲۵ درصدی شد/ مشخصات
شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس با سرمایه ۱۴۳.۹ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۸ اسفند با نماد "زفارس" در گروه زراعت و خدمات وابسته به عنوان دویست و پانزدهمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت و موضوع فعالیت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس ۱۷ تیر سال ۸۳ تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی شهرستان شیراز و سال ۹۹ با اصلاح آدرس پستی در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسید. ۲۱ بهمن سال گذشته سال مالی شرکت از ۲۹ اسفند به ۳۰ دی تغییر یافت.

موضوع فعالیت اصلی شامل سرمایه‌گذاری و مشارکت، تاسیس و اجاره به منظور بهره‌برداری دامداری‌های صنعتی و پرورش گاو شیری و گوشتی، پرورش گوسفند و بز، پرورش زنبور عسل، پرورش شترمرغ، فعالیت‌های باغداری و تولیدات گیاهان دارویی، فعالیت‌های گلخانه‌ای و کشاورزی و ... است.

به موجب پروانه تاسیس سال ۸۳ راه اندازی واحد دامداری با مشخصات پرورش گاو اصیل هلشتاین با ظرفیت کل گله ۱۸ هزار راس و دام شیری ۹۰۰۰ راس در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و زیربنای ۳۲۰ هزار متر مربع مسقف موافقت شد. ضمناً پروانه بهره‌برداری سال ۹۸ با ظرفیت ۱۱۲۰۰ راس در زمینی به مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع و مساحت مصقف ۸۹.۳ هزار متر مربع نیز اخذ شد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۱۸۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی چند مرحله افزایش سرمایه به ۱۴۳.۹ میلیارد تومان رسیده است. هلدینگ صنایع شیر مالکیت ۹۹.۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت کشت و صنعت و دامپروری پگاه فارس با تولید سالان ۳۸ هزار تن شیر با ۳۵۰۰ راس دام مولد از جمله گله‌های پیشرو در زمینه تولید و  شیر گوشت در داخل است. میانگین تولید سالانه شیر برای هر یک راس دام دوشا بیش از ۱۳ تن است که در مقایسه با میانگین کشوری ۵.۲ تن بالاتر است.

ظرفیت تولید محصولات

صورت سود و زیان پنج سال مالی اخیر

طرح‌های توسعه

- راه اندازی و احداث کارخانه تولید خوراک دام مدرن و طبق فناوری روز

- تکمیل سالن‌های نیمه ساخته گاو شیری جهت افزایش ظرفیت تولید

- بروز رسانی ماشین آلات و تجهیزات از جمله ناوگان ساخت و توزیع خوراک

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام