کد خبر: ۱۰۰۱۵
۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷

دلیل اصلی افزایش۴۸ درصدی زیان
درگفت وگوی بورس پرس با معاون مالی و اقتصادی سایپااعلام شد:

دلیل اصلی افزایش۴۸ درصدی زیان"خپارس"/ وضعیت سه زیرمجموعه سایپا

معاون مالی و اقتصادی سایپا با اعلام دلیل اصلی افزایش ۴۸ درصدی زیان پارس خودرو، درباره سه شرکت سایپا دیزل، لیزینگ رایان سایپا و زامیاد توضیحاتی ارایه کرد.

حسن امیری در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با دلیل یا دلایل اصلی افزایش 48 درصدی زیان هر سهم پارس خودرو ( از 318 به 472 ریال ) در عملکرد 9 ماهه اظهار داشت: همانطوریکه در گزارش های تکمیلی این شرکت اعلام شده ، دلیل اصلی این افزایش زیان ناشی از عدم تامین قطعات لازم برای تولید تندر90 از سوی رنو پارس است.

وی ادامه داد: بیشترین تولید و درآمد پارس خودرو مربوط به قرارداد دستمزدی پراید است اما آنچه در بودجه سال جاری این شرکت اعلام شده و مربوط به فعالیت اصلی و عملیاتی پارس خودرو است، تولید تندر 90 است که به دلیل نبود قطعات محقق نشده است.

این مقام مسئول در مورد بحث واگذاری 20 درصدی سهام پارس خودرو هم توضیح داد: این برنامه درحال پیگیری بوده و مذاکرات برای واگذاری حداقل 20 درصد سهام این شرکت در جریان است.

امیری در واکنش به این سئوال که آیا شایعاتی روزهای اخیر سایپا دیزل مبنی بر افزایش سرمایه 200 درصدی، واگذاری بلوکی سهام و انعقاد قراردادهای جدید صحت دارد یا خیر؟ تاکید کرد: این شرکت علاوه بر اینکه برنامه ایی برای افزایش سرمایه ایی ندارد، قرار داد جدیدی هم منعقد نکرده  و بحث واگذاری سهام هم ندارد. بنابراین هر سه این شایعه رد می شود.

وی با بیان اینکه شرکت زامیاد هم برنامه ایی برای افزایش سرمایه اعلام نکرده، در مورد لیزینگ رایان سایپا هم که در برابر پیش بینی سود 282 ریال هرسهم سال مالی ، برای سال آینده 394 ریال سود پیش بینی کرده ، توضیح داد: این شرکت یک خودرو جدید به محصولات خود اضافه خواهد کرد و سال آینده با افزایش تیراژ تولید و لیزینگ مواجه خواهد شد.

امیری ادامه داد: بر همین اساس در حالی افزایش سرمایه 100 درصدی لیزینگ رایان سایپا ( از 120 به 240 میلیارد تومان ) در مراحل ثبت قرار دارد که با توجه به جایگاه این شرکت در صنعت لیزینگ و گروه سایپا، برنامه افزایش سرمایه دیگری برای این شرکت در بلندمدت پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ