کد خبر: ۲۲۲۷۰۰
۰:۰ - ۱۴۰۳/۲/۸

اثر خرید ۸۵ درصد سهام پرسپولیس بر تراز ۶ بانک، رفع منع قانونی و نحوه درآمدزایی
مدیرعامل بانک شهر توضیح داد:

اثر خرید ۸۵ درصد سهام پرسپولیس بر تراز ۶ بانک، رفع منع قانونی و نحوه درآمدزایی

مدیرعامل بانک شهر به عنوان مالک جدید پرسپولیس ضمن توضیح درباره اثر خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه بر تراز ۶ بانک و رفع منع قانونی از تعیین مدیرعامل توسط "وشهر" و نحوه درآمدزایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدمهدی احمدی در خصوص اثر خرید 85 درصد سهام باشگاه زیانده پرسپولیس بر تراز 6 بانک‌ به ایلنا، گفت: طبق ارزیابی با روش NAV، سازمان خصوصی‌سازی با روشی استاندارد قیمت‌گذاری را انجام داده است. وظیفه کنسرسیوم بانکی هدایت این باشگاه از زیان انباشته روز افزون به سود دهی است.

وی افزود: بانک‌ها با اختیار در این واگذاری حضور یافتند و تحمیلی صورت نگرفت. البته طبق ماده ١۶  و ١٧ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر منع قانونی برای ورود بانک‌ها وجود داشت که با مصوبه شورای پول و اعتبار این منع قانونی برداشته شد. بانک شهر الگوهای طراحی کرده که به درآمدزایی از پرسپولیس می‌رسد. حق پخش که جزو الزامات AFC است به درآمدزایی بانک از پرسپولیس کمک می کند. با توجه به اینکه سیطره دولت در دو باشگاه تمام شده ‌باید این امکان فراهم شود.

احمدی ادامه داد: با توجه به توافق بین اعضای کنسرسیوم بانکی، سه صندلی هیات مدیره در اختیار بانک شهر قرار گرفت و مدیرعامل باشگاه از طرف بانک شهر تعیین می‌شود. یک صندلی متعلق به بانک تجارت یا بانک ملت خواهد بود و رییس هیات مدیرت هم از طرف یکی از دو بانک تعیین می شود. بانک‌ها باید کمک ها به پرسپولیس را در قالب سرفصل‌های مسئولیت اجتماعی انجام دهند و با الگوی درآمد-هزینه که بانک شهر تدارک دیده این باشگاه را از بحث تسهیلات دور کرده و به سمت منابع پایدار هدایت کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ