کد خبر: ۱۰۱۲۲
۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۳

۵۰ درصد شرکتهای بورسی درآمد ۹۴ را اعلام کردند/ روند عادی درآمدها
بورس پرس خبر می دهد:

۵۰ درصد شرکتهای بورسی درآمد ۹۴ را اعلام کردند/ روند عادی درآمدها

طی روزهای اخیر حدود ۵۰ درصد از ۳۱۵ شرکت بورسی اقدام به ارایه اولین پیش بینی درآمد هر سهم برای سال آینده کرده اند که روند کلی این گزارش ها عادی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی اتمام دوره ارایه گزارش های عملکرد 9 ماهه شرکت های بورسی ، همه شرکت 315 شرکت حاضر در بورس اوراق بهادار باید طبق مقررات افشا اطلاعات اقدام به ارایه پیش بینی درآمد سال آینده تا پایان بهمن ماه هر سال جاری کنند.

برهمین اساس طی روزهای گذشته موجی از گزارش های اولین پیش بینی درآمدها شرکت ها در کدال منتشر شد که به سرعت و شدت مورد بررسی فعالان قرار گرفت اما بررسی ها نشان می دهند به رغم اتمام زمان ارایه اطلاعات ، حدود 50 درصد از اولین درآمد سال آینده شرکت های بورسی منتشر شده و قرار است تا پایان هفته جاری باقی شرکت ها گزارش ها را ارایه کنند تا منتشر شود.

با این حال در شرایطی به مانند همیشه برخی شرکت ها به دلایل مختلف نخواهند توانست گزارش های مربوطه را در موعد مقرر ارایه کنند که بررسی های کلی از کم و کیف پیش بینی ها نشان می دهد جریان عادی در انتشار گزارش ها حاکم بوده اما صنایع بانکی ، دارویی، حمل و نقل و مخابرات بالاتر از انتظارها حرکت کردند . در عوض گروه خودرویی نتوانست رضایت سهامداران را جلب کند. 

از سوی دیگر به رغم وجود مشکلات و رکود و کاهش قیمت محصولات فلزی و سیمان ، شرکت های این دو گروه هم نسبت به پیش بینی های بدبینانه، عملکرد مناسبی نشان دادند و حداقل از اعلام درآمدهای منفی شدید و کاهش محسوس سود خودداری کردند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ