کد خبر: ۱۰۳۴۷۶
۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۷/۲۸

صادرات خودروهای ساخت مشترک ایران خودرو و آذربایجان به دو کشور
معاون وزیر اقتصاد آذربایجان خبر داد:

صادرات خودروهای ساخت مشترک ایران خودرو و آذربایجان به دو کشور

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: مذاکرات درباره صادرات خودروهای تولیدی کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان به روسیه و گرجستان ادامه دارد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رپورت، نیازی صفراف گفت: در حال حاضر ظرفیت بازارهای روسیه و گرجستان برای خودروهای سواری کوی صنعتی شهر نفتچالا واقع در 168 کیلومتری جنوب شهر باکو بررسی می شود .هدف از راه اندازی این کارخانه مشترک، علاوه بر تامین تقاضای داخلی جمهوری آذربایجان، صادرات بخشی از محصولات آن به خارج است.

وی افزود: به تازگی خودروهای تولید مشترک شرکت های ایران خودرو و  آذرماش ایران و جمهوری آذربایجان در نمایشگاه بین المللی مسکو به نمایش گذاشته شد و برای شرکای خارجی غیر منتظره بود .تولید خودروهای سواری در کارخانه خودروسازی کوی صنعتی نفتچالا نتیجه فعالیت های انجام گرفته در حوزه صنعتی در جمهوری آذبایجان است.

بنابراین گزارش،توافقنامه ایجاد کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو و آذرماش جمهوری آذربایجان در ماه اوت سال 2016 به امضا رسید، هزینه راه اندازی این طرح مشترک 24 میلیون منات و حداکثر ظرفیت تولید این کارخانه 10 هزار دستگاه خودروی سواری در سال اعلام شده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ