کد خبر: ۱۰۴۵۷۴
۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۸/۱

ظریف : ایران در صورت احترام متقابل آماده مذاکره با آمریکا است

ظریف : ایران در صورت احترام متقابل آماده مذاکره با آمریکا است

وزیر امور خارجه گفت: ایران زمانی که آمریکا احترام متقابل را در دستور کار داشته باشد، نسبت به مذاکرات بدون پیش شرط و کاملا باز برخورد می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف در گفت و گو با خبرگزاری کیودو ژاپن گفت: ایران زمانی که آمریکا احترام متقابل را در دستور کار داشته باشد، نسبت به مذاکرات بدون پیش شرط و کاملا باز برخورد می کند. ایران پیش شرطی برای گفت و گو با آمریکا نداریم اما لازمه هر مذاکره ای نه اعتماد بلکه احترام متقابل است.

وی افزود: وقتی دو نفر با یکدیگر گفت و گومی کنند لزوماً به هم اعتماد ندارند اما آن ها طبیعتاً در جریان مذاکرات به یکدیگر احترام می گذارند و این مهم است. آمریکا به ریاست جمهوری ترامپ در صورت پایبندی به برجام می توانست مسیر را هموار کند اما به طور غیرقانونی از این توافقنامه خارج شد و پس از آن هم تحریم ایران را در دستور کار قرار داد که در هر دو اقدام، غیرقانونی عمل کرده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سؤالی  مبنی بر اینکه آیا ایران از توافق هسته ای خارج می شود؟ گفت: تهران به این نکته توجه دارد که منافع و مزایای سیاسی و اقتصادی که براساس توافق از آن بهره مند می شود بیش از هزینه هاباشد. ایران بر اساس ارزیابی از منافع و امنیت ملی تصمیم گیری می کند و فعلاً هیچ اقدام و بحثی بر روی یک زمان بندی مشخص نداشته ایم.

ظریف درباره سامانه پولی و مالی مستقل اروپا برای نگهداشتن ایران در برجام گفت: هر کار و تدبیر جدی در این خصوص باید قبل از چهارم نوامبر( ۱۴آبان) انجام و اتخاذ شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ