کد خبر: ۱۰۵۸۴۴
۱۳:۶ - ۱۳۹۷/۸/۱۲

آخرین مواضع ترامپ درباره ایران : آماده توافق نو و جامع هستم

آخرین مواضع ترامپ درباره ایران : آماده توافق نو و جامع هستم

ترامپ در آخرین مواضع درباره ایران، با صدور بیانیه‌ای ضمن دفاع از بازگشت تحریم‌ها اعلام کرد: آمریکا همچنان آماده حصول به توافق نو و جامع‌تر است. توافقی که برای همیشه مسیرهای سلاح اتمی را ببندد و سزاوار مردم ایران است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، ترامپ در بیانیه‌ای درباره بازگشت تحریم‌‌های ایران ، به خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و مدعی شد این توافق در حصول به هدف اساسی مسدود کردن دائمی مسیرهای ایران به بمب اتمی و همچنین پرداختن به اقدامات شرورانه این رژیم در سراسر خاورمیانه و فراتر از آن شکست خورده بود.

وی سپس ادعاهای تکراری آمریکا درباره مواضع منطقه‌ای، برنامه دفاعی موشکی ایران و آنچه که دروغگویی درباره نیات اتمی ایران خوانده را تکرار کرد و با اشاره به بازگردادن دور دوم تحریم‌های از دوشنبه این هفته اعلام کرد: هدف آن است که رژیم ایران را مجبور به انتخاب مشخصی برای از بین این دو گزینه بکنیم: یا رفتار مخرب را متوقف کند یا به مسیری که به فاجعه اقتصادی می‌انجامد ادامه دهد. این تدابیر به همراه 19 دور تحریم‌هایی که از ژانویه 2017 سخت‌ترین تحریم‌های آمریکا بوده که تاکنون علیه ایران اعمال شده و می‌شوند و همین حالا هم تاثیر ویرانگری روی اقتصادی ایران گذاشته است.

ترامپ بار دیگر به کشورها و شرکت‌های خارجی درباره مراودات و تعاملات اقتصادی با ایران هشدار داد و مدعی شد: صریح می گویم هدف این اقدامات، رژیم ایران و رفتار تهدیدآمیز آن است و هدف رنج بلندمدت مردم ایران نیست. برای همین باز تاکید کردیم فروش مواد غذایی، دارو، وسایل پزشکی و اقلام کشاورزی به ایران همواره مستثنی از تحریم‌ها بوده و همچنان مستثنی باقی می‌مانند.

وی اعلام کرد: آمریکا همچنان آماده حصول به توافق نو و جامع‌تر با ایران است. توافقی که برای همیشه مسیرهای سلاح اتمی را ببندد و به همه طیف اقدامات شرورانه بپردازد. توافقی که سزاوار مردم ایران است. تا آن زمان تحریم‌های تاریخی با تمام توان باقی خواهند ماند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ