کد خبر: ۱۰۷۲۰۸
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۸/۲۳

هزینه ۱۲۰ میلیون دلاری رنو و اعلام سایپا بر عدم امکان ادامه تولید محصولات
نماینده مجلس مطرح کرد:

هزینه ۱۲۰ میلیون دلاری رنو و اعلام سایپا بر عدم امکان ادامه تولید محصولات

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اجبار رنو در ترک ایران از پرداخت ۱۲۰ میلیون دلاری این خودروساز فرانسوی برای خرید 50 درصد سهام کارخانه کاشان خبر داد و گفت: سایپا نباید به شایعات عدم تمایل تولید توجه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فریدون احمدی درخصوص عدم تولید محصولات رنو توسط سایپا با وجود تعداد زیادی قطعات اصلی ساندرو و ال 90 در انبارهای این شرکت به خانه ملت گفت: بعید است مدیران سایپا مرتکب چنین بداخلاقی‌هایی شوند. قطعا اگر اعلام می‌کنند امکان تولید ندارند با کمبود و کسری قطعات مواجه هستند، زیرا خودرو از تعداد چند هزار قطعه تشکیل می‌شود که نبود تعدادی از آنها تولید را متوقف می‌کند.

وی با بیان اینکه از مسئولان سایپا درخواست کردیم با تمام توان به تعهدات عمل کنند و خودروهای ثبت‌نامی را به مشتریان تحویل دهند،افزود: اگر امکان تولید محصولات وجود نداشته باشد باید بر اساس قرارداد منعقد شده با مشتریان عمل کنند.

این نماینده مجلس درباره اینکه چه تضامین در قراردادهای منعقد شده خودروسازان داخلی با طرفین خارجی وجود داشته تا شرایط این چنینی را شاهد نباشیم،افزود: طرفین خارجی سرمایه را در ایران باقی گذاشته‌ و هزینه بسیار زیادی کرده‌اند اما متاسفانه به دلیل فشارهای اعمالی مجبور به ترک ایران شدند. رنو 120 میلیون دلار به منظور خرید نیمی از کارخانه کاشان پرداخت کرده‌ و سایپا تا آخرین خودرویی باید تولید کند و نباید به شایعات عدم تمایل تولید توجه کرد.

احمدی با تاکید بر اینکه سایپا خودروساز دولتی است و سود آن به جیب مدیریت نمی‌رود، گفت: بر اساس گزارش حضوری که از مدیران سایپا روز گذشته در خصوص وضعیت این خودروسازی دریافت کردیم اعلام کردند امکان ادامه تولید محصولات رنو را ندارند و باید بر اساس قرارداد در خصوص مشتریان عمل کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ