کد خبر: ۱۰۷۲۸۸
۱۱:۷ - ۱۳۹۷/۸/۲۶

اخبار ضد‌ و نقیض از فرو پاشی کابینه نتانیاهو و انحلال مجلس اسرائیل

اخبار ضد‌ و نقیض از فرو پاشی کابینه نتانیاهو و انحلال مجلس اسرائیل

برخی منابع خبری از فروپاشی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر می‌دهند و برخی دیگر گزارش دادند وی قصد برگزاری انتخابات زودهنگام را ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از تسنیم، شبکه تلویزیونی المنار درخبری فوری اعلام کرد مجلس اسرائیل منحل و تعیین زمان برگزاری انتخابات زودهنگام در طول 90 روز انجام خواهد شد. 

خبرگزاری فرانسه هم اعلام کرد نتانیاهو خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد شد. 

رسانه‌های اسرائیل نیز به نقل از منابع نزدیک به نفتالی بنت رهبر حزب البیت الیهودی بعد از ملاقات با نتانیاهو از برگزاری انتخابات زودهنگام خبر دادند اما دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای برگزاری انتخابات زودهنگام را شایعه خواند و آن را تکذیب و بر حفظ کابینه دست راستی تاکید کرد.

این بیانیه می‌افزاید نتانیاهو به رهبر حزب البیت الیهودی گفته به دلیل چالش‌های امنیتی حساس کنونی برای اسرائیل، نخست وزیر مسئولیت وزارت جنگ را بر عهده خواهد گرفت. 

به گزارش جروزالم پست، قرار است دیداری میان سران ائتلاف برگزار شود و احتمالا تاریخ برگزاری انتخابات در این نشست مشخص خواهد شد. 

 تلویزیون اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو در حال رایزنی با رؤسای احزاب شرکت کننده در ائتلاف حاکم است. 

براساس این گزارش، نتانیاهو تلاش می‌کند رؤسای این احزاب را به عدم فروپاشی کابینه و دعوت به برگزاری انتخابات زودهنگام متقاعد کند. وی معتقد است فروپاشی کابینه کنونی این فرصت را برای حزب چپ‌گرای اسرائیل فراهم می‌کند که اداره کابینه را در دست گیرد. 

شبکه دیگر تلویزیون اسرائیل هم اعلام کرد : دیدار بین نتانیاهو و نفتالی بنت که خواستار تصدی پست وزارت دفاع شده شکست خورده است و این به منزله خروج حزب البیت الیهودیاز ائتلاف حکومتی و گرایش به برگزاری انتخابات زودهنگام است. 

وزیر جنگ اسرائیل در اعتراض به آتش بس در غزه از کابینه نخست وزیر این رژیم استعفا کرد و کابینه را در معرض فروپاشی قرار داد.همزمان  وزیر آموزش و رهبر حزب البیت الیهودی خواهان تصدی پست وزارت جنگ از سوی این حزب شد که با مخالفت حزب لیکود روبرو شد و مذاکره در این زمینه بین نتانیاهو و بنت شکست خورد. 

بحران در کابینه نتانیاهو و استعفای لیبرمن در پی پیروزی مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل در تجاوزگری اخیر این رژیم به غزه رقم خورد. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ