کد خبر: ۱۰۸۶۳۴
۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۹/۷

کارگزاران بورس ۱۰۶ تایی شدند/ ۱۷۹۰ ایستگاه معاملاتی
مدیر امور اعضاء بورس تهران:

کارگزاران بورس ۱۰۶ تایی شدند/ ۱۷۹۰ ایستگاه معاملاتی

مدیر امور اعضاء بورس تهران با اعلام اضافه شدن یک شرکت کارگزاری جدید، تعداد کارگزاران فعال را ۱۰۶ شرکت برشمرد که در ۱۷۹۰ ایستگاه معاملاتی فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شهرام دانشور با بیان اینکه کارگزاران می توانند با ایجاد شعبه یا دفتر پذیرش در سراسر کشور در توسعه بازار نقش داشته باشند، ادامه داد: سال 85 برخی وظایف سازمان در حوزه کارگزاران به بورس تهران محول شد که در آن زمان 86 شرکت کارگزاری فعال بودند و تاکنون 21 کارگزاری اضافه شده اند .

وی افزود: در این میان با اعطای لوح عضویت به شرکت کارگزاری سینا، تعداد کارگزاران فعال به 106 کارگزاری رسید که در 1790 ایستگاه معاملاتی و در نقاط مختلف کشور فعال هستند.

دانشور با بیان اینکه مدیریت امور اعضاء بورس تهران علاوه بر اعطای مجوز دسترسی به سامانه معاملات، از طریق بازرسی دفاتر کارگزاران و بررسی ترازنامه و صورت های مالی ، بر عملکرد کارگزاران نظارت دارد ادامه داد: از جمله برنامه های مدنظر مدیرعامل و هیات مدیره بورس برای افزایش اثربخشی و کارایی فعالیت های کارگزاران در بازار سرمایه، برقراری ارتباط سیستماتیک میان بورس تهران و کارگزاران از طریق ایجاد تغییرات ساختاری در نحوه نظارت و ارزیابی و تعدیل برخی مفاد قانونی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ