کد خبر: ۱۰۸۷۳۴
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۹/۱۰

رویداد مهم بورس ایران با عضویت شرکت خاص بازار سرمایه در WFC

رویداد مهم بورس ایران با عضویت شرکت خاص بازار سرمایه در WFC

شرکت سپرده گذاری مرکزی برای نخستین بار به عضویت هیات رییسه فدراسیون شرکت های سپرده گذاری مرکزی جهان درآمد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت سپرده گذاری مرکزی برای نخستین بار به عضویت هیات رییسه فدراسیون شرکت های سپرده گذاری مرکزی جهان (WFC) درآمد.

بیست و دومین دوره مجمع عمومی گروه شرکت های سپرده گذاری های مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) هفته گذشته در شهر کلمبو سریلانکا برگزار شد و نماینده ایران با اکثریت آرا به عنوان نایب رییس گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه (ACG) برگزیده شد تا به طور مستقیم به عضویت هیات رییسه انجمن سپرده گذاری های مرکزی جهان درآید.

طبق مقررات فدراسیون سپرده گذاری مرکزی جهان، رییس و نایب رییس گروه شرکت های سپرده گذاری قاره های مختلف جهان به طور مستقیم عضو هیات رییسه این فدراسیون می شوند.براین اساس، در اجلاس آتی این انجمن که در مراکش برگزار خواهد شد، شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران به طور رسمی به عنوان عضو جدید هیات رییسه فدراسیون سپرده گذاری های مرکزی جهان معرفی می شود.

پیش از این شرکت سپرده گذاری مرکزی پاکستان از گروه شرکت های سپرده گذاری مرکزی آسیا و اقیانوسیه عضو هیات رییسه WFC بود که این شرکت در مجمع اندونزی از سمت نایب رییس این گروه کناره گیری کرد تا شرایط برای نامزدی سپرده گذاری مرکزی ایران و حضور در این پست افزایش یابد.

حسین فهیمی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز پس از مذاکره و رایزنی با اعضای کمیته اجرایی ACG، نامزدی ایران را برای احراز پست نایب رییسی این گروه اعلام و با اکثریت آراء این کرسی مهم بین الملی را کسب کرد تا دستاورد بزرگی نصیب بازار سرمایه شود.

این شرکت با حضور در نشست ها و کمیته های تخصصی WFCو  ACG می تواند از آخرین تحولات در این حوزه مطلع و از تجربیات و نوآوری های اعضای آن برای فراهم کردن زیر ساخت های مناسب جهت توسعه این بازار استفاده کند.

بنابراین گزارش،شرکت سپرده گذاری مرکزی ماه گذشته نیز در نشست فدراسیون بورس های آسیا و اروپا (FEAS) که در ابوظبی امارات برگزار شد، بار دیگر به عضویت هیات رییسه این فدراسیون در آمد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ