کد خبر: ۱۱۰۲۶۰
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۹/۲۴

ترامپ سومین رئیس دفتر کاخ سفید را معرفی کرد

ترامپ سومین رئیس دفتر کاخ سفید را معرفی کرد

ترامپ سومین رئیس دفتر و جایگزین جان کلی را معرفی کرد که انتهای سال میلادی جاری کاخ سفید را ترک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ووکس ، دونالدترامپ میک مولوینی را به عنوان رئیس دفتر موقت معرفی کرد که جایگزین ژنرال جان کلی می‌شود که قرار است به دلیل اختلافات گسترده‌، انتهای سال جاری میلادی کاخ سفید را ترک کند.

ترامپ این خبر را اعلام و از کلی، که گفته می‌شود در ماه‌های اخیر اختلافات گسترده‌ای با او داشته، تمجید و تشکر کرده است.

ترامپ در مورد مولوینی گفت : میک عملکرد فوق‌العاده‌ای در دولت داشته و در حالی به عظیم کردن دوباره آمریکا ادامه می‌دهیم که مشتاقم در این سمت جدید با وی کار کنم.

سمت رئیس دفتر ریاست‌جمهور به تأیید سنا نیازی ندارد. با این وجود، مشخص نیست چرا ترامپ از مولوینی با عنوان سرپرست و رئیس دفتر موقت یاد کرده است. 

مولوینی سومین رئیس دفتر ترامپ است و در حالی عهده‌دار این سمت می‌شود که در روزهای گذشته چندین گزینه مد نظر ترامپ، از پذیرش این سمت خودداری کرده بودند. خبرنگارهای آمریکایی تصمیم ترامپ برای انتصاب یک رئیس دفتر موقت را نشانگر دشواری وی برای یافتن داوطلبی خارج از دولت، تفسیر کرده‌اند. 

مولوینی اکنون مدیر دفتر مدیریت بودجه و همزمان رئیس کارکنان کاخ سفید است. او  به تازگی دوره طولانی سرپرستی مدیریت ادره حفاظت مالی مصرف‌کننده آمریکا را به پایان رساند. این نشانگر آن است که ترامپ نتوانسته فردی خارج از دولت را برای پذیرش سمت ریاست کارکنان کاخ سفید بیابد و نهایتا مجبور شده یک حرکت کم‌رمق انجام دهد. این اقدام،حاکی از این است که این کشتی در حال غرق شدن است.  هرچند سمت رئیس دفتر جزء چارت سازمانی رسمی دولت نیست و سابقه آن به تنها چند دهه قبل بازمی‌گردد، اما شخصی که عهده‌دار این سمت باشد، در برنامه‌ریزی امور رئیس‌جمهور و انتصاب‌های کاخ سفید نقش مهمی دارد. 

انتهای پیام/ش


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ