کد خبر: ۱۱۰۳۱۴
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۹/۲۵

کاربرد ۳ گانه قرارداد آتی سبد سهام / جعبه ابزار بورس تکمیل می شود
رییس سازمان بورس اعلام کرد:

کاربرد ۳ گانه قرارداد آتی سبد سهام / جعبه ابزار بورس تکمیل می شود

رییس سازمان بورس با اشاره به کاربردهای معاملات قراردادهای آتی سبد سهام گفت: با راه اندازی دو ابزار دیگر تا پایان سال جاری، جعبه ابزار بورس تهران به لحاظ کلاسیک تکمیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صبح امروز مراسم رونمایی از ابزار معاملات قراردادهای آتی سبد سهام با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه در شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد.

شاپور محمدی رییس سازمان بورس گفت: معاملات آتی سبد سهام از امروز رسما آغاز خواهد شد. البته این موضوع سالها است در بورس تهران دنبال می شود. معاملات آتی تک سهم قبل از این انجام شده بود که کم گردش و معامله بود اما با راه اندازی این قرارداد، کمبود معاملات آتی تک سهم نیز جبران می شود.

وی با اشاره به اینکه نهادهای مالی از جمله کارگزاری ها، شرکت های تامین سرمایه جزء پایه های اصلی راه اندازی ابزارها هستند، ادامه داد: یکی از اهدافی که ابزارهای مشتقه دارند ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای کسانی است که به دنبال بازده های بالاتر از عادی هستند که ناشی از فرصت های آربیتراژی است.برای یک بازار نتیجه مثبت این است که این فرصت ها را مورد بهره برداری قرار دهد تا سبب ایجاد تعادل کافی شود.

این مقام مسئول درخصوص کاربرد این معاملات گفت: آتی روی سبد سهام یک ابزار بسیار مهم برای تعادل بخشی به بازار سرمایه و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در کنار مدیریت ریسک است. در برنامه ریزی سازمان بورس با همکاری ارکان بازار تلاش می شود ابزار فروش استقراضی و وارانت هم تا پایان سال راه اندازی شود که در نهایت به لحاظ ابزارهای کلاسیک، جعبه ابزار بورس تهران تکمیل می شود و البته ابزارهای اسلامی نیز در حال استفاده است.

محمدی با اشاره به رشد مطلوب نهادهای مالی افزود: تا پایان سال جاری به ٦٥٠ نهاد مالی خواهیم رسید که همه در کنار ابزارها، عملیاتی شدن ابزارها و برنامه ها را قوام می بخشند.

بنابراین گزارش،با راه اندازی این ابزار نوین مالی در مرحله اول قراردادهای آتی سبد سهام 7 صنعت بانک‌ها، فلزات اساسی، خودرو ، فرآورده های نفتی، محصولات شیمیایی، کانه‌های فلزی و 30 شرکت بورسی از طریق روش آنلاین انجام می شود و متقاضیان دارای کد سهامداری هم از طریق کارگزاران و تکمیل قرارداد و بیانیه ریسک ، قادر به سرمایه گذاری خواهند بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ