کد خبر: ۱۱۲۴۸۹
۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱

پیش بینی ۶ گروه بزرگ بورس و محدوده حمایتی شاخص در هفته جاری
توسط یک کارگزاری بررسی شد:

پیش بینی ۶ گروه بزرگ بورس و محدوده حمایتی شاخص در هفته جاری

وضعیت این هفته بازار ،عوامل موثر بر روند و محدوده حمایتی شاخص بورس به همراه شرایط ۶ گروه اصلی توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی اولین روز بورس در زمستان 97 شروع شده که کارگزاری آبان در مورد پیش بینی این هفته اعلام کرد بازار سهام در هفته گذشته همچنان روند منفی داشت که عمدتا ناشی از روند منفی بازارهای کالایی بین المللی خصوصا بازار نفت و البته نگرانی از برقراری رکود در بازار داخل بود.

در پایان هفته نیز همچنان روند افت نفت ادامه داشت و البته با شیبی کمتر شاهد افت قیمت ها بودیم که این موضوع چندان خوشایند بازار سهام نخواهد بود و به احتمال زیاد گروه های متاثر را تا حدودی تحت تاثیر قرار خواهد داد. افت بازارهای سهام بین المللی نیز که پس از ارائه چشم انداز قوی اقتصاد امریکا و احتمال ادامه برنامه انقباضی فدرال رزرو صورت گرفت تا حدودی اثر متقابل بر بازهای کالایی داشت. هر چند شاخص دلارامریکا عملکردی نسبتا ضعیف در هفته جاری ثبت کرد.

اما در بازار گروه های بزرگ مانند محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، فراورده های نفتی و استخراج کانه های فلزی می توانند کم حجم و با گرایشی اصلاحی به روند اخیر ادامه دهند و البته گزارش عملکرد آذر ماه این گروه ها نیز همچنان به دقت توسط بازار رصد خواهد شد.

در گروه بانک با توجه به روند شکل گرفته در روز پایانی هفته گذشته می توان انتظار نوسانات مثبت داشت که البته بدون بهبود وضعیت کلی بازار نمی توان روند پایدار مثبت را برای این گروه نیز محتمل دانست.

در خودرویی ها نیز به نظر همچنان وضعیت نوسانی ادامه خواهد داشت و این گروه برخلاف کلیت بازار با نزدیک شدن به موعد ارائه گزارش های عملکردی با ریسک بالاتری مواجه خواهند بود.

در دیگر گروه های بازار نیز در مقطع فعلی بیشتر به درخشش تک نمادها می توان امید داشت و بدون بهبود جو عمومی بازار شکل گیری روند پایدار در گروه ها چندان محتمل نخواهد بود.

به صورت کلی دو متغیر قیمت های جهانی و نرخ ارز در بازار داخل در کنار ریسک تحریم ها در نمادهای متاثر همچنان نقش اساسی در روند بازار خواهند داشت. از لحاظ نموداری شاخص کل در محدوده 156-154 هزار واحدی با حمایت روبرو است و محرک هایی همچون رشد قیمت در بازارهای جهانی، رشد نرخ ارز در بازار داخل و البته گزارش های پیش رو می تواند به کند شدن روند شدید اصلاحی اخیر کمک کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ