کد خبر: ۱۱۲۶۱۴
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۳

جواب منفی به افزایش سرمایه ۵۵۰ درصدی از تجدید ارزیابی زمین و تغییر روش
زیرمجموعه تاپیکو خبر داد:

جواب منفی به افزایش سرمایه ۵۵۰ درصدی از تجدید ارزیابی زمین و تغییر روش

زیرمجموعه تاپیکو از عدم موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه ۵۵۰ درصدی ازتجدید ارزیابی دارایی های مربوط به زمین و استفاده از روش ارزیابی ماشین آلات و تجهیزات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پتروشیمی آبادان که یکی از زیرمجموعه های تاپیکو به شمار می رود، از تغییر در برنامه افزایش سرمایه 550 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها ( از 6.3 به 412.4 میلیارد تومان ) خبر داد و با توقف یک ساعته نماد روبرو شد.

این شرکت پیش از این در گزارش تفسیری اعلام کرده بود با توجه به ضرورت اصلاح  ساختار مالی ترازنامه و افزایش نسبت مالکانه ، اقدام به کارشناسی ارزش عرصه اموال غیرمنقول شامل 36 زمین شده و علاوه بر ارزیابی زمین های منطقه آزاد اروند و زمین بردسیر کرمان و سبحان تالش، مبلغ اندوخته بیش از 347 میلیارد تومان است.

در این رابطه حسین زمانی فرد سرپرست" شپترو" توضیح داد:  پیرو درخواست صدور مجوز افزایش سرمایه این شرکت از 6.3 به 412.2 میلیارد تومان ( 349.4 میلیارد تومان معادل 555 درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‏ ها (زمین) درخواست شرکت در کمیته عرضه اوراق بهادار سازمان بورس مطرح شد و با عنایت به عدم احراز مالکیت شرکت در برخی از زمین‌های مورد تجدید ارزیابی و عدم کفایت مبلغ مازاد تجدید ارزیابی زمین‌های دارای سند مالکیت به‌منظور خروج از شمولیت مادۀ 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و به تبع آن عدم شمولیت معافیت مالیاتی بند "ز" تبصره 10 ماده واحده قانون بودجه سال 97 درخواست افزایش سرمایه مورد موافقت سازمان بورس واقع نشد.

باعنایت به محدود بودن مهلت زمانی در بند "ز"، درخواست معرفی هیات کارشناسی سه نفره به قصد انجام تجدید ارزیابی دارائی های ثابت منقول (منحصراٌ ماشین آلات و تجهیزات) جهت منظور کردن در افزایش سرمایه به کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خوزستان ارسال شده بود که دوم دی این کانون ، سه کارشناس را جهت ارزیابی معرفی کرد.

انتظار می رود در فرصت باقی مانده، مجدداً گزارشات کارشناسی و طرح توجیهی به روز شده افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید دارایی ثابت تهیه وپس از اخذ اظهار نظر بازرس قانونی مجددا به سازمان بورس ارسال شود .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ