کد خبر: ۱۱۳۱۴۸
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶

کاهش قیمت مکالمات بین‌الملل با ورود بخش خصوصی

کاهش قیمت مکالمات بین‌الملل با ورود بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که شرکت‌های خصوصی می‌توانند با انعطاف‌ بیشتری کار کنند،‌گفت: اگر این گروه بتواند قراردادهای مناسب‌تری ببندد، ممکن است تخفیفی به مشترکان داده شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به تصمیم برای رفع انحصار زیرساخت از مکالمات بین‌الملل به ایسنا گفت: سال گذشته وزیر ارتباطات اعلام کرد بخش ترافیک تلفنی بین‌الملل را در اختیار اپراتورها قرار خواهد داد. البته حالا هم بخشی از این ترافیک در اختیار بخش خصوصی است اما در برنامه‌ جدید تمامی این ترافیک در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که طرح‌هایی برای برداشتن این انحصار ارائه شده بود، افزود: به خاطر مسائل ارزی پیش آمده که ممکن است بخش خصوصی را دچار مشکل کند، تمام جوانب مساله بررسی شد. اکنون طرح نهایی آماده است و اگر در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب برسد، اجرایی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با تصویب و اجرایی شدن این طرح، اپراتورها در عقد قرارداد آزادی عمل خواهند داشت و هزینه‌ها و درآمدها را هم قبول خواهند کرد و تنها باید هزینه‌های مربوط به زیرساخت را پرداخت کنند تا ترافیک را عبور دهیم.

عباسی به این‌ پرسش که این موضوع چه تاثیری بر درآمد اپراتورها و هزینه‌های مشترکان خواهد داشت، پاسخ داد: به هر حال شرکت ارتباطات زیرساخت دولتی است و امکان دارد بخش خصوصی با انعطاف‌پذیری بیش‌تری کار کند و قراردادهای مناسب‌تری ببندد که در این صورت می‌تواند تخفیفی به مشترکان دهد.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ