کد خبر: ۱۱۴۱۸۶
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

آمریکا دوبار برای مذاکره پیام داد / هدف از مذاکره با طالبان
دبیر شورای عالی امنیت ملی :

آمریکا دوبار برای مذاکره پیام داد / هدف از مذاکره با طالبان

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعلام هدف از مذاکره با طالبان گفت: آمریکایی ها در افغانستان دوبار برای مذاکره به من پیام دادند و دروغ می‌گویند که برای مذاکره پیام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، علی شمخانی در حاشیه همایش دفاع و امنیت در غرب آسیا به خبرنگاران گفت: آمریکا با خصوصیات فعلی نمی‌تواند طرف مذاکره هیچ کشوری باشد. هیچ کدام از فهرستی خروج آمریکا از پیمان‌های مختلف بین‌المللی که در شعاررهای انتخاباتی ترامپ بود، محقق نشد.

وی با بیان اینکه راهبرد عدم تسلیم و مایوس سازی آمریکا، افزود: ایران هیچ پیامی برای مذاکره با آمریکا نداده و این آمریکایی‌ها هستند که پیام می دهند و توسط نمایندگانی اعلام آمادگی مذاکره با ایران کردند. این کشور ثابت کرده‌ قابل اعتماد نبوده و تاریخ مذاکرات هم این موضوع را تائید می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: آمریکایی ها در افغانستان دوبار برای مذاکره به من پیام دادند و دروغ می‌گویند که برای مذاکره پیام می‌دهیم.

شمخانی با تاکید بر اینکه ایران به جز مستشاران نظامی که فقط مشاوره می دهند نیرویی در عراق، سوریه، افغانستان و یمن ندارد که برنامه ایی برای خارج کردن داشته باشد ، درباره مذاکره با طالبان نیز توضیح داد: خواهان کمک به تحقق ثبات در افغانستان هستیم و طالبان هم به دنبال این است که بتواند با دولت این کشور به مصالحه برسد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه هم گفت: روند مذاکرات آستانه را دنبال می‌کنیم و بعد از سرکوب تروریست‌ها ، کار مشترکی بین طرفین درحال اجرا است تا بتوانند در روند تکمیل قانون اساسی و واگذاری قدرت به مردم همکاری داشته باشند. این همکاری به دلیل پیروزی‌های اخیر فراهم شده است. البته در شرق فرات موضوع پیچیده‌تر است و نیاز  مذاکرات بیشتری بین طرفین احساس می‌شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ