کد خبر: ۱۱۴۱۸۷
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

مزایای فروش نفت در بورس از نظر نماینده مجلس

مزایای فروش نفت در بورس از نظر نماینده مجلس

نماینده مجلس از موانع بخش خصوصی برای خرید نفت را نبود زیرساخت‌های لازم دانست و گفت:دور زدن تحرم‌ها،سهولت اجرا، احتمال اندک فساد و رانت، تنوع مقاصد فروش نفت از جمله مزایای عرضه نفت در بورس است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به فروش نفت از طریق بورس به خانه ملت گفت: نفت طی دو مرحله از طریق بورس به فروش رسیده است و با توجه به دستاوردهای مناسب باید این اتفاق در مراحل بعدی نیز تکرار شود و عرضه نفت چه از طریق ریالی و چه دلاری ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه فروش نفت در عرصه خصوصی به معنای دور زدن تحریم‌هاست، افزود: هر کاری در آغاز با مشکلاتی روبه‌روست که می‌توان با گذشت زمان و کسب تجربه معایب را از بین برد و از دستاوردها استفاده کرد، عرضه نفت از طریق بورس نیز به تازگی جدی گرفته شده است لذا فرصت برای رفع معایب و موانع وجود دارد. 

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، دولت به گسترش بازار انرژی و عرضه نفت و فرآورده‌ها در بورس مکلف شده است، ادامه داد: شرط اول موفقیت در فروش نفت این است که از طریق عرضه و تقاضای واقعی قیمت‌گذاری شود.

به گفته حاجی دلیگانی راه‌اندازی بورس نفت با گسترده کردن خریداران نفت برای خنثی‌سازی سیاست منزوی کردن ایران در تبادلات بین‌المللی راهگشاست. از طرف دیگر این اقدام باعث ثبات در بازار نفت نیز می‌شود.

وی گفت: یکی از موانع بخش خصوصی برای خرید نفت، نبود زیرساخت‌های لازم در بورس نفت است و قوانین سختگیرانه وزارت نفت برای ثبت قرارداد را باید مانع دیگر دانست.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ