کد خبر: ۱۱۴۱۹۸
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۷

تعیین قیمت و تعرفه فرآورده‌های ویژه به پالایشگاه‌ها واگذار شد
دبیر انجمن صنفی :

تعیین قیمت و تعرفه فرآورده‌های ویژه به پالایشگاه‌ها واگذار شد

دبیرکل انجمن صنفی صنعت پالایش نفت با اشاره احتمال حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده گفت: طبق مصوبه هیات وزیران، تعیین قیمت و تعرفه فرآورده‌های ویژه به پالایشگاه‌های خصوصی واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ناصر عاشوری در نشست خبری با اشاره به تاسیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت درسال 92 به ایسنا گفت: این انجمن از سال 92 تا اواخر 95 غیرفعال بود و از اوایل سال گذشته شروع به فعالیت آغاز کرد. هیات مدیره انجمن هم مدیرعاملان پالایشگاه‌های بوده و تاکنون هشت پالایشگاه از 10 پالایشگاه به بخش‌ خصوصی یا خصولتی واگذار شده است . 

وی افزود: اختلاف نظراتی در نحوه تعاملات بخش خصوصی با دولت به وجود آمده بود که باید مرجعی برای برطرف کردن آن وجود می داشت. از طرف دیگر بخش خصوصی باید مشکلاتی را از طریق مجلس حل می‌کرد و برخی قوانین را اصلاح می‌کرد. هم‌چنین در مورد روابط مالی بین پالایشگاه‌ها و شرکت ملی پالایش و پخش مسائلی وجود داشت که از طریق انجمن برطرف می‌شود. 

این مقام مسئول با اشاره به مشکلات در حوزه مالیات بر ارزش افزوده، ادامه داد: در این مورد انجمن پیشنهاد اصلاح این قانون را به کمیسیون اقتصادی مجلس داد که در دستور مجلس قرار گرفته و بزودی در صحن مطرح خواهد شد. 

عاشوری ادامه داد: به پالایشگاه‌سازی بعد از انقلاب کمتر توجه شده و طی 15 - 20 سال گذشته مجوزهای زیادی برای احداث پالایشگاه صادر شد اما چون شیوه و روش مناسبی نبود هیچ کدام به نتیجه نرسید. در شرایط فعلی سهم پالایشگاه‌ها از نفت خام حدود 40 درصد است که از این میزان،  10 پالایشگاه شش فرآورده اصلی را به صورت کارمزدی تولید و به دولت تحویل می دهند. 

وی ادامه داد: انجمن اختیار دارد فرآورده‌های ویژه‌ای را که در اختیار دارد بر اساس  مصوبه 29 مهر هیات وزیران ، تعیین قیمت کرده و به فروش رساند. به عبارت دیگر تعیین نرخ و تعرفه فرآورده‌های ویژه به پالایشگاه‌های خصوصی واگذار شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ