کد خبر: ۱۱۴۲۶۹
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸

پیش بینی بارش برف برخی استان‌ها و باران پراکنده در تهران

پیش بینی بارش برف برخی استان‌ها و باران پراکنده در تهران

دامنه فعالیت سامانه بارشی که روز جاری وارد کشور شده به همه نوار غربی، دامنه‌های البرز غربی و استان‌های تهران، البرز، زنجان، قزوین، برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق ایران گسترش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز جاری سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان می‌شود که در ارتفاعات این مناطق، بارش به صورت برف است. 

چهارشنبه این سامانه به همه نوار غربی کشور، دامنه‌های البرز غربی و استان‌های تهران، البرز، زنجان، قزوین، برخی مناطق مرکز، شرق و شمال شرق کشور گسترش می‌یابد. روز آینده در غرب کردستان، آذربایجان غربی، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، اصفهان، یزد و خراسان رضوی بارش‌ها شدت بیشتری دارد. 

اواخر وقت چهارشنبه با کاهش فعالیت سامانه بارشی مذکور روی سواحل شرقی خزر و شمال‌شرق و دامنه‌های البرز شرقی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

پنج‌شنبه در استان‌های تهران، البرز و سمنان و برخی مناطق شرقی وزش باد شدید و در نوار شمالی کاهش دما بین ۴ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود.  به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده لغزندگی جاده‌های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد، از این رو توصیه می‌شود هنگام تردد در این مناطق نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی به‌کار گرفته شود. 

آسمان تهران روز آینده ‌کمی ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر افزایش ابر، باران پراکنده گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. افزایشی و کاهشی ترین دما در روز آینده تهران 12 و 2 درجه خواهد بود. 

چهارشنبه بندرعباس با دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و ارومیه با دمای ۱۰ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ