کد خبر: ۱۱۴۲۸۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

مقررات معاملات الکترونیکی ارزی تصویب شد
توسط شورای پول و اعتبار :

مقررات معاملات الکترونیکی ارزی تصویب شد

مقررات مربوط به بازار متشکل معاملات ارزی به صورت الکترونیکی توسط شورای پول و اعتبار تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در آخرین جلسه شورای پول و اعتبار که عصر دیروز در بانک مرکزی برگزار شد ، تشکیل بازار متشکل معاملات ارزی مطرح و تصویب شد.

طبق این مصوبه به منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا، بازار متشکل معاملات ارزی تشکیل می‌شود تا ارزها به صورت نقد و طبق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط  در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند.

 دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز هم در جلسه چهار دی شورای پول و اعتبار در جلسه چهارم در 14 ماده و 3 تبصره تصویب شده بود که طبق آن  حساب سپرده سرمایه‌گذاری ریالی مبتنی بر ارز که نوعی حساب سپرده سرمایه‌گذاری ‌مدت‌دار خاص ریالی است به درخواست متقاضی به صورت انفرادی یا مشترک افتتاح می‌شود. در این نوع سپرده بانک به عنوان وکیل سپرده‌گذار سپرده تودیع شده را برای سرمایه‌گذاری ارزی به کار می‌گیرد.

در سپرده عنوان شده دریافت و پرداخت وجه صرفاً به ریال است و با استفاده از میانگین موزون نرخ اعلامی فروش نقدی ارز مندرج در سامانه نظارت ارز بانک مرکزی (سنا) در روز قبل از افتتاح حساب با میانگین موزون نرخ اعلامی خرید نقدی ارز در سامانه نظارت ارز بانک مرکزی (سنا) در روز قبل از بستن یا برداشت حسب مورد، مقدار ارز مبنا برای درج در حساب مزبور تعیین می شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ