کد خبر: ۱۱۴۴۹۰
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

دستور مشکوک ترامپ به مترجم هنگام دیدار با پوتین

دستور مشکوک ترامپ به مترجم هنگام دیدار با پوتین

ترامپ به مترجم ۵ دیدار گذشته با پوتین دستوری مشکوک داده که در بین روسای‌جمهور سابق معمول نبود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از واشنگتن‌پست، دونالد ترامپ به مترجم ۵ دیدار گذشته با پوتین دستور داد یادداشت‌ها را معدوم کند.

این رفتار ترامپ در بین روسای‌جمهور سابق معمول نبوده و با هیچ استانداردی سازگار نیست. به‌ عنوان مثال در دیدار با پوتین در هامبورگ در سال ۲۰۱۷ که رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا و یکی از مقامات ارشد کاخ سفید نیز حضور داشتند، به‌ دنبال کسب اطلاعات بیشتر از مترجم ترامپ بودند و آنها در آنجا متوجه تلاش‌ها برای پنهان نگه داشتن محتوای مذاکرات شدند. 

یکی از سخنگویان کاخ سفید گفته است دولت ترامپ به‌دنبال عادی‌سازی روابط با روسیه بوده و قصد داشته پس از باراک اوباما با سیاست شروع دوباره ارتباط با روسیه را در دستور کار قرار دهد.ترامپ به هر حال بیشترین تحریم‌ها را به‌دلیل رفتار بد علیه روسیه اعمال کرده است.

یکی از منابع در کاخ سفید که خواسته ناشناس باقی بماند نیز گفت: رکس تیلرسون قصد داشته سریع‌تر محتوای گفت‌وگوهای دو رئیس‌جمهور را به دست آورد تا در کنفرانس مطبوعاتی آن را برای خبرنگاران بخواند.

ترامپ با ارائه توضیحاتی در این زمینه به فاکس نیوز گفت: مانند بقیه روسای‌جمهور گفت‌وگو داشتم. شما با روسای‌جمهور بسیاری از کشورها نشست می‌گذارید. گفت‌وگوی خیلی خوبی داشتیم و در مورد اسرائیل و امنیت آن صحبت کردیم. البته صحبت‌های دیگر هم پیش آمد. چیزی را پنهان نمی‌کنم.

سارا سندرز سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید هم گفت: گزارش واشنگتن‌پست ظالمانه و نادرست است. ترامپ نسبت به پیشینیان در قبال روسیه بسیار سختگیرانه‌ تر عمل کرده است. دو سال است رسانه‌های لیبرال به‌دنبال این هستند که ثابت کنند بین ترامپ و روسیه یک تبانی شکل گرفته است و بر‌عکس باراک اوباما که اجازه داد دشمنان راحت در دنیا طبق میل عمل کنند.

بیانیه سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اشاراتی به گزارش نیویورک‌تایمز هم داشت. این روزنامه مدعی شده گروه تحقیقاتی رابرت مولر بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، تحقیق را روی اخراج جیمز کومی رئیس سابق اف‌بی‌آی آغاز کرده است. اما مقام‌های آمریکایی گفته‌اند حتی در اسناد طبقه‌بندی‌شده هم جزئیات مفصلی از پنج تعامل‌ رو در روی ترامپ با پوتین ظرف دو سال گذشته وجود ندارد.

برخی می‌گویند ترامپ دارای شیوه منحصر است و دوست ندارد مانند روسای‌جمهور پیشین عمل کند. ماجرای پنهان‌کاری ترامپ اما زمانی حساس‌تر می‌شود که وی پس از پایان جلسه به صراحت روسیه را از هرگونه دخالت در امور آمریکا مبرا کرد و به‌ نوعی نیروهای اطلاعاتی آمریکا را مقصر در وضعیت به‌وجود آمده بین دو کشور معرفی کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ