کد خبر: ۱۱۴۴۹۷
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

وارانت سبد سهام تایید شد/ دو پیشنهاد برای اسناد خزانه اسلامی
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس:

وارانت سبد سهام تایید شد/ دو پیشنهاد برای اسناد خزانه اسلامی

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس از تایید وارانت سبد سهام و دو پیشنهاد برای اسناد خزانه اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید پیره درباره تازه ترین مصوبات کمیته تخصصی فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار به سنا گفت: با توجه به پذیرش قراردادهای اختیار معامله سبد سهام ، وارانت سبد سهام هم تایید شد که امکان پوشش ریسک های ماشی از نوسانات سبدی از سهام معین را دارد و دارنده آن می تواند در زمان معینی این معامله معین را انجام و بخشی از مخاطرات ناشی از نوسانات سبد سهام را پوشش دهد.

وی با اشاره به دستور دیگر کمیته فقهی و مبنی بر پیشنهادات جدید برای اسناد خزانه اسلامی گفت: با بیان اینکه در جلسه گذشته کمیته فقهی در خصوص اضافه کردن کوپن سود به اسناد خزانه اسلامی بحث و تبادل نظر شد، اعضا با این پیشنهاد موافقت کردند که اگر کوپن های سودی که در اسناد خزانه اسلامی قرار است اضافه شود، بدون ارزش اسمی معین در ابتدای واگذاری باشد و ارزش اسمی آنها در مقطع پرداخت سود عیین شود، از نظر کمیته فقهی بلامانع است .

این مقام مسئول افزود: اجرای این مصوبه منوط به بررسی و تأیید ابعاد عملیاتی در منابع بودجه ای دولت است و این سازو کار می تواند به افزایش جذابیت  اسناد خزانه اسلامی برای سرمایه گذاری کمک کند و باعث افزایش رضایت پیمانکاران شود .

پیره ادامه داد: همچنین در کمیته فقهی، در مورد اسناد خزانه اسلامی قابل تعویض با سهام به این جمع بندی رسید که اگر نسبت تبدیل هر ورقه خزانه با سهام معین در مقطع سررسید این اوراق تعیین شود و قیمت روز این سهام ملاک تبدیل قرار گیرد، انتشار آن از نظر ملاحظات فقهی بلامانع است. این امکان وجود دارد که هنگام سررسید، دارنده سبد خزانه طبق ساز و کاری که در ابتدا به اطلاع طرفین می رسد، اقدام به تحویل سهام کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ