کد خبر: ۱۱۴۵۰۱
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۴

روش تخصیص  دلار ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی تغییر می‌کند
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه:

روش تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی تغییر می‌کند

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با انتقاد از تورمی که کالاهای اساسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی داشته است، گفت: روش تخصیص ارز دولتی به این کالاها تغییر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا تاجگردون با اشاره به اینکه 14 میلیارد دلار ارز دولتی به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کرده اما تاثیری بر سفره مردم نداشته به خانه ملت گفت: دولت برای سال 98 بالغ بر 21 میلیارد دلار درآمد خالص ارزی پیش‌بینی کرده است که 14 میلیارد دلار آن را به کالاهای اساسی اختصاص می‌دهد، یکی از ایرادات جدی نمایندگان و کارشناسان به این موضوع عدم تاثیرگذاری ارز دولتی بر کنترل قیمت کالاهای اساسی است.

وی افزود: به همین منظور در جلسه کمیسیون تلفیق با حضور مسئولان دولتی، بررسی شد ارزهایی که به کالاهای اساسی اختصاص داده شده تا چه میزان در تورم نقش داشته است.

این نماینده مجلس در خصوص گزارشی که دولت در زمینه تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی ارائه کرده، گفت: گزارش دولت نشان می‌دهد برخی کالاهایی که ارز ترجیحی گرفته‌اند مشمول تورم شده‌اند و مردم تورم 30 تا 50 درصدی ارز 4200 تومانی را تحمل کرده‌اند.

تاجگردون ادامه داد: در کمیسیون تلفیق بودجه 98 با دولت بحث می‌کنیم تا روش تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی را اصلاح کند. این روش عملا بهره‌وری مناسب و کافی را نداشته است.

وی با اشاره به جبران کسری درآمد دولت با افزایش درآمدهای مالیاتی، گفت: مالیات حقی است که باید اقشار پردرآمد بپردازند، منظور این نیست که از قشر تحت فشار و ضعیف مالیات گرفته شود بلکه افرادی که از رانت فعلی حاکم بر جامعه استفاده می‌کنند باید مالیات بدهند.

تاجگردون در خصوص معافیت‌های مالیاتی توضیح داد: برخی به ناحق شامل معافیت مالیاتی می‌شوند. معافیت صادرات از مالیات باید زمانی لحاظ شود که ارزآوری اتفاق می‌افتد. زمانی که ارز صادرات برگردانده نمی‌شود چرا باید معافیت مالیاتی لحاظ شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ