کد خبر: ۱۱۴۶۴۲
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

اثر منفی افزایش 100 درصدی نرخ خوراک در سقوط قیمت سهام و 8 حوزه دیگر
انجمن پالایشگاه‌های روغن‌ساز هشدار داد:

اثر منفی افزایش 100 درصدی نرخ خوراک در سقوط قیمت سهام و 8 حوزه دیگر

انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی هشدار داد در صورت افزایش 100 درصدی نرخ خوراک ، باید منتظر سقوط آزاد ارزش سهام شرکت‌ها و اثر منفی در 8 حوزه دیگر بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ایران متشکل از شرکت‌های اصلی تولیدکننده انواع روغن‌های موتوری و صنعتی طی اطلاعیه‌ای نسبت به عواقب تصمیمات اخیر دولت در خصوص افزایش دو برابری نرخ خوراک دریافتی این واحدهای تولیدی هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: انجمن پالایشگاه‌های روغن‌سازی ضمن اعتراض به تصمیمات غیر کارشناسی اخیر که کمافی‌السابق بدون مشورت و دریافت نظرات دست اندرکاران این صنعت اتخاذ شده است، اقتصادی نبودن عملیات تولیدی، عدم امکان تولید و عرضه محصولات روانکار به بازار به مقدار کافی، آشفتگی بازار و مجال به سودجویان و واسطه‌ها در ماه‌های پایانی سال، آسیب جدی به عملیات ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، دریایی و ریلی، سقوط آزاد ارزش سهام این شرکت‌ها در بازار سرمایه و متضرر شدن ده‌ها هزار نفر از سهامداران ، از دست رفتن بازارهای صادراتی و واگذاری این بازارها به کشورهای عربی، توقف ارزآوری حاصل از صادرات، خروج هنگفت ارز به علت ورود شرکت‌های خارجی در خلا بازار، بلاتکلیفی ده‌ها هزار نفر که بصورت مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت اشتغال دارند و نهایتا اتلاف سرمایه ملی از عواقب ناهنجار این نوع تصمیمات نادرست اعلام شد.

قیمت محصولات روانکار موتوری تحت کنترل مراجع نظارتی بوده و این درحالی است که از شهریورماه سال 93 تاکنون و با وجود افزایش چشمگیر نهاده‌های تولید (شامل خوراک، مواد افزودنی، ملزومات بسته بندی، دستمزدها و ...) تنها اجازه افزایش قیمتی ناچیز در سال جاری به این محصولات داده شده اما به ناگهان دولت نسبت به افزایش دو برابری قیمت خوراک مصرفی تولیدکنندگان اقدام کرده است.

نکته قابل تامل در این تصمیم عجولانه و غیرکارشناسی، افزایش قیمت خوراک از ابتدای آبان‌ماه سال جاری است. درحالی‌که تولیدکنندگان این محصولات در جهت وظیفه ملی در سال حمایت از کالای ایرانی، محصولات را با قیمت‌های مصوب قبل به بازار عرضه کرده این تصمیم عجیب، نشان از عدم اطلاع از روند بازار و صنعت دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ