کد خبر: ۱۱۴۶۶۲
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

احتمال نماینده مجلس از شکل گیری بحران در صنعت خودرو

احتمال نماینده مجلس از شکل گیری بحران در صنعت خودرو

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پیش‌فروش مجدد خودرو نگران‌کننده‌ است و باید نهادهای نظارتی پیش از اینکه شکل گیری بحران خودروسازی و مانند موسسات مالی ، ورود کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام پارسایی با انتقاد از آغاز مجدد پیش‌فروش شرکت‌های خودروسازی به خانه ملت گفت: از آنجایی که شرکت‌های خودروسازی به نهاد یا فردی پاسخگو نیستند و الزامی برای عمل به تعهدات ندارند علیرغم بدعهدی در تحویل خودروهای قبلی، مجددا اقدام به پیش‌فروش کردند.

وی با اشاره به جلسه کارگروه متشکل از نمایندگان مردم، شرکت‌های خودروسازی، وزارت صنعت، تعزیرات حکومتی، سازمان بازرسی و مرکز پژوهش‌ها افزود: در این جلسه مقرر شد قراردادها در پیش‌فروش خودرو به گونه‌ای تنظیم شود که حقوق مصرف‌کننده و خریدار به درستی رعایت شود همچنین ‌تمامی موارد از جمله قیمت خودرو، زمان تحویل و . . . شفاف و مشخص شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: صنعت خودروسازی به واسطه سوءمدیریت و بی‌مسئولیتی نه تنها طی چند سال گذشته پیشرفت نداشته بلکه از رقبای خارجی نیز در زمینه کیفیت فاصله بسیاری پیدا کرده و عقب افتاده است. این مسئله به دلیل انحصار این شرکت‌ها است.

پارسایی با بیان اینکه سوء‌مدیریت در صنعت خودروسازی باعث شده خودروسازان چاره‌ای جز پیش‌فروش نداشته باشند، ادامه داد: هدف از پیش‌فروش خودرو تامین بخشی از منافع مالی، مخارج و هزینه‌های اداره خودروسازی ناشی از سوءمدیریت است. پیش‌فروش مجدد خودرو نگران‌کننده‌ است و باید نهادهای نظارتی پیش از اینکه بحران خودروسازی نیز مانند مشکل موسسات مالی گریبان‌گیر شود، ورود کنند.

وی در پاسخ به این ادعا که 30 شرکت خودروساز مشغول به کار هستند، گفت: تنها دو خودروساز بزرگ فعالیت می‌کنند که در سال جاری 300 هزار خودرو پیش‌فروش کردند اما از موعد تحویل گذشته و هیچ دعوتنامه‌ای برای خریداران صادر نشده و عمل به تعهدات در زمان نزدیک بعید به نظر می رسد.

پارسایی تاکید کرد: دفاع از حقوق مردم وظیفه کمیسیون اصل 90 است. پیش‌فروش‌هایی که شرکت‌های خودروسازی انجام دادند یکی از موقعیت‌هایی است که در حق مردم اجحاف شده و نیاز است به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام   
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ