کد خبر: ۱۱۴۶۶۵
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹

معاون وزیر صنعت: ایران در تولید فولاد خودکفا شد/ مقایسه ۴۰ ساله چند محصول

معاون وزیر صنعت: ایران در تولید فولاد خودکفا شد/ مقایسه ۴۰ ساله چند محصول

معاون وزیر صنعت با مقایسه ۴۰ ساله چند محصول گفت: ایران با تولید سالانه ۲۵ میلیون تن فولاد به خودکفایی رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، جعفر سرقینی با اشاره به اینکه ایران در طول چهل سال گذشته به دستاورد‌های بزرگی رسیده ، گفت:  تولید ۵۰۰ هزار تنی فولا در زمان انقلاب به سالانه ۲۵ میلیون تن رسیده و در برابر ظرفیت تولید سالانه ۳۴ میلیون ، ۲۵ میلیون تن تولید می‌ شود و طی سال جاری ۶.۵ میلیون تن صادر شد. 

وی افزود: حدود ۵۰ درصد از تولید ۲۵ میلیون تنی فولاد به سایر کشور‌ها صادر می‌شود و از همه مهم‌تر این که در تولید فولاد به خودکفایی رسیده‌ایم و جایگاه دهم جهان را به‌دست آورده‌ایم. سهم ایران در منطقه هم ۶۵ درصد بوده و افزایش ظرفیت تولیدی فولاد در افق ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن قطعاً تحقق می‌یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت تولید سیمان هم در زمان انقلاب ۸ میلیون تن در سال بود که با افزایش ۱۱ برابری به ۸۸ میلیون تن در سال رسیده و  ایران نه‌تنها واردکننده نیست بلکه جایگاه صادرات عمده سیمان را در دنیا کسب کرده و سالانه ۱۵ میلیون تن سیمان به اقصی نقاط دنیا صادر می کند. 

سرقینی در پاسخ به این سؤال که تولید صنایع معدنی در چه شرایطی است؟ گفت: در اوایل انقلاب مس تولید نمی‌شد اما زیرساخت‌ها و زیربنا‌های معدن مس سرچشمه آماده‌شده بود. در حال حاضر سالانه ۲۴۰ هزار تن مس تولید می شود که حدود نیمی از آن صادر می‌ شود.همچنین در برابر عدم تولید محصول روی ، اکنون ۲۲۰ هزار تن روی تولید می‌شود. 

انتهای پیام 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ