کد خبر: ۱۱۴۷۳۹
۰:۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱

واکنش جدید اروپا به تصمیم ترامپ با محدودیت واردات فولاد تا سال ۲۰۲۱

واکنش جدید اروپا به تصمیم ترامپ با محدودیت واردات فولاد تا سال ۲۰۲۱

اتحادیه اروپا در پاسخ به وضع تعرفه بر واردات فلزات توسط دولت ترامپ محدودیت‌هایی وضع کرد که تا سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از راشاتودی، اتحادیه اروپا در تقابل با سیاست‌های تجاری آمریکا اعلام کرد در قانون جدیدی که به تازگی به تایید کمیسیون اروپا رسیده، سهمیه‌هایی برای ۲۶ نوع کالا تعیین و تعرفه‌ای ۲۵ درصدی برای واردات بیش از این سهمیه وضع شده است. 

مقررات جدید برای حفظ جریان‌های سنتی تجاری وضع شده‌اند و کشورهای عضو اتحادیه اروپا از وضع مقررات حمایتی پشتیبانی کرده‌اند. قانون جدید از اوایل فوریه اجرایی خواهد شد.

این برنامه شامل، تنظیم سهمیه به صورت میانگین واردات ۳ سال اخیر به علاوه ۵ درصد است. تعرفه ۲۵ درصدی در صورتی که سهمیه پر شود به باقی واردات آن کشور اعمال خواهد شد.صادرکنندگان اصلی فولاد به اتحادیه اروپا، چین، هند، روسیه، کره‌جنوبی، ترکیه و اکراین هستند. 

واردات فولاد به اتحادیه اروپا از ماه مارچ ۲۰۱۸ که آمریکا تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و تعرفه ۱۰ درصدی بر واردات آلومینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک وضع کرد افزایش یافت. 

اتحادیه تولیدکنندگان خودروی اروپا مقررات حمایتی اروپا را محافظ‌کاری خوانده و اعلام کرد: صادرات فولاد به آمریکا تنها اندکی کاهش یافته بنابراین حجم کمی از صادرات اضافی به سوی اتحادیه اروپا تغییر مسیر داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ