کد خبر: ۱۱۴۸۰۷
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

دولت ملکف به خروج از تصدی گری و فروش سهام ایران خودو و سایپا شد
با مصوبه امروز مجلس:

دولت ملکف به خروج از تصدی گری و فروش سهام ایران خودو و سایپا شد

با تصویب ماده دو طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو توسط مجلس ، دولت مکلف به خروج از تصدی گری صنعت خودرو و فروش سهام شرکت های ایران خودرو و سایپا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان جلسه امروز مجلس که به طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو مربوط بود ، ماده دو این طرح بعد از دو 2.5 ساعت چانه زنی و پیشنهاد حمید رضا فولادگر با 113 رأی موافق تصویب شد.

طبق این ماده ، دولت مکلف است طی مدت سه سال از لازم الاجرا شدن این قانون با اجرای صحیح اصل 44 و قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 و اصلاحات بعدی آن و سیاست های کلی تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی ، زمینه رقابت پذیری در صنعت خودرو را به نحوی فراهم کند که تصدی گری دولت خاتمه یافته و صرفا اقدامات نظارتی سیاست گذاری و تنظیم گری انجام دهد.

در این رابطه براساس فولادگر اعلام کرد: مجلس نباید به تعرفه گذاری وارد شود و فقط باید نظارت کند. دولت هم به دلیل جلوگیری از تضاد منافع، اجازه تصدی گری و سهامداری صنعت خودروسازی و دخالت در قیمت گذاری ندارد و مشکلات فعلی بازار خودرو هم ناشی از تصدی گری دولت است اما رفع مشکلات با اصلاح ساختار خودروسازی امکان پذیر است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ