کد خبر: ۱۱۴۸۱۳
۱۳:۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲

پیش بینی اثر تغییر روش محاسبه سود بر صندوق های سرمایه گذاری
مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس مطرح کرد:

پیش بینی اثر تغییر روش محاسبه سود بر صندوق های سرمایه گذاری

مدیرنظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اثر تغییر رویه بانک ها در پرداخت سود سپرده های بانکی را بر صندوق های سرمایه گذاری پیش بینی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا معتمد درباره موقعیت صندوق ها پس از تغییر رویه بانک ها در پرداخت سود به سپرده های بانکی کوتاه مدت گفت: قضاوت درخصوص نتیجه اعمال تغییر معیار پرداخت سود سپرده ها در تصمیمات سرمایه گذاران با گذشت دو روز از اجرای پرداخت ماه شمار بسیار زود است و برای برآورد نتیجه باید تا پایان بهمن صبر کنیم.

وی پیش بینی کرد بخشی از سپرده های بانکی توسط سرمایه گذاران به سوی بازار سرمایه و خرید ابزارهای این بازار همانند خرید اوراق یا صندوق های سرمایه گذاری سرازیر شود. در شرایط حاضر بازدهی سرمایه گذاران در صندوق ها ناشی از عملکرد مدیران در مدیریت پرتفوی دارایی های صندوق است. ازسویی دیگر، بازدهی محقق شده سرمایه گذاران در صندوق بر اساس ارزش روز دارایی ها و به صورت روز شمار پرداخت می شود.

معتمد با توجه به پیش بینی تحلیلگران مبنی بر انتقال بخشی از سرمایه ها به سمت صندوق های سرمایه گذاری پس از بهمن گفت: مهمترین نقطه قوت این صندوق ها شفافیت و انتشار ترکیب دارایی ها ونحوه کسب درآمد درسایت کدال است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ