کد خبر: ۱۱۶۰۴۸
۱۲:۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۹

تحویل
وزیر ارتباطات خبر داد:

تحویل "شاهکار" و برداشت مستقیم در ۱۸ بانک / رفع انحصار از شرکت‌های PSP

وزیر ارتباطات با اعلام امکان پذیر شدن برداشت مستقیم در ۱۸ بانک و رفع انحصار از شرکت‌های PSP ، گفت: سامانه "شاهکار" برای احراز هویت در سیستم بانکداری الکترونیک به بانک مرکزی تحویل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمد‌جواد آذری جهرمی در هشتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، گفت: بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، حوزه تعاملی بانک مرکزی و وزارت ارتباطات بوده و درهمین راستا، آئین نامه رفع انحصار از شرکت‌های پرداخت الکترونیک در دولت به تصویب رسید که می‌تواند باعث رشد فین‌تک‌ها و شرکت‌های حوزه مالی باشد.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار، بانک مرکزی در حال تدوین دستورالعمل‌های ابلاغی دولت در خصوص رفع انحصار از شرکت‌های PSP است.

این وزیر با بیان اینکه هزینه تمام شده پول در بانکداری الکترونیک نسبت به بانکداری سنتی پایین‌تر است ادامه داد: با توجه به قیمت تمام‌شده پائین، ارائه خدمات و پول در بانکداری الکترونیک نسبت به بانکداری سنتی به صرفه‌تر است.

جهرمی درباره چالش گسترش بانکداری الکترونیک تاکید کرد: احراز هویت و شناسایی مشتریان سیستم بانکی از چالش‌های گسترش بانکداری الکترونیک و دیجیتال است.

وی گفت: سامانه شاهکار توسط وزارت ارتباطات به منظور احراز هویت آماده شده و در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است. این سامانه با در اختیار داشتن اطلاعات اپراتورهای تلفن همراه و ثبت احوال، پایگاه داده مناسبی را احراز هویت در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد.

جهرمی با اشاره به اقدامات بانک مرکزی در حوزه راه‌اندازی سامانه‌های جدید افزود: بانک مرکزی اقدام بسیار بزرگی انجام داده و آن نیز راه‌اندازی سرویس برداشت مستقیم است که می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای شرکت‌های فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا را فراهم کند.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار از معاونت فناوری های نوین بانک مرکزی، 18 بانک سرویس برداشت مستقیم را ارائه می‌دهند که این سرویس این قابلیت را برای کسب و کارها فراهم می‌کند تا به صورت اشتراکی و با کارمزد پایین سرویس مالی دریافت وجوه را  در اختیار داشته باشند.

جهرمی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی سیاست‌های اولیه در این راستا را منتشر و موضع‌گیری نیز کرده است. فعلا سیاست‌های اولیه مشخص شده است. همچنین در جلسه آینده کمیسیون اقتصادی دولت جمع‌بندی‌های نهایی در راستای استفاده از بلاک چین در نظام بانکداری به نتیجه خواهد رسید چرا که بلاک چین در حال رشد است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» محسن | ساعت ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۹
0
0
پاسخ
این که میگید خوبه ولی وقتی همیشه همه سیستمها اعم از بانکی و غیربانکی مشکل دلرن جز تحمیل هزینه چه نفعی داره این کار؟
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ