کد خبر: ۱۱۷۳۲۳
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

زمان راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران اعلام شد
توسط مدیرعامل بورس کالا:

زمان راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران اعلام شد

مدیرعامل بورس کالا از زمان راه اندازی معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران و مزایای استفاده از این ابزار معاملاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حامد سلطانی نژاد اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده فعالان بازار از راه‌اندازی معاملات آتی و گواهی سپرده زعفران و تاثیر مثبت آن بر شفاف شدن قیمت زعفران و حذف واسطه‌ها، بورس کالا بر آن شد تا معاملات قراردادهای اختیار معامله زعفران را نیز تا پایان سال جاری راه اندازی کند.

وی افزود: این بورس با هدف پوشش ریسک قیمت معاملات زعفران، ایجاد امکان برنامه‌ریزی و مدیریت بلندمدت عرضه و تقاضا برای کشاورزان و فعالان این حوزه و توسعه معاملات ابزارهای مشتقه که یکی از ستون‌های اصلی توسعه بازار سرمایه به شمار می‌رود، قراردادهای آتی زعفران را برای اولین بار در ایران در ابتدای سال ۹۷ راه اندازی کرد که با استقبال بالایی همراه شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای راه‌اندازی این معاملات تاکنون بیش از ۱۱ میلیون قرارداد آتی زعفران در شرکت بورس کالا مورد معامله قرار گرفته است.ورود ابزارهای معاملاتی جدید باعث کاهش هزینه مبادلات، رشد شفافیت و افزایش سطح مبادلات می‌شود، راه اندازی قراردادهای آتی زعفران در سال جاری منجر به ارتقای ساختارهای سنتی بازار به ساختارهای مدرن و توسعه بازارهای داخلی زعفران شد.

سلطانی نژاد درخصوص مزایای استفاده از این ابزار معاملاتی گفت: معاملات قراردادهای اختیار، امکان تضمین فروش در قیمت‌های مشخص را برای کشاورزان فراهم می‌کند. علاوه بر آن با توجه به هزینه اندک معاملاتی و شفافیت قیمت در بورس کالا، ورود کشاورزان به این بازار منجر به حذف بیشتر واسطه‌ها و مدیریت قیمت زعفران خواهد شد.

وی افزود: راه اندازی و توسعه بیشتر معاملات مشتقه در بورس کالا، اطمینان خاطر کشاورز را نسبت به قیمت‌های آینده و تصمیم گیری برای کشت و فروش در آینده را در پی خواهد داشت. این معاملات برای فعالان حوزه معاملات آتی زعفران نیز به عنوان یک ابزار مکمل عمل می‌کند و سرمایه‌گذاران و فعالان می‌توانند با پوشش ریسک نوسانات قیمت، سرمایه را مدیریت کنند. با توجه به انجام فرآیند تحویل این قراردادها به وسیله گواهی سپرده کالایی و انبارهای مورد تایید، فعالان این بازار می‌توانند با اطمینان خاطر از کیفیت و استاندارد زعفران تحویلی بر اساس استانداردهای مشخص، کالا را در سررسید این قراردادها از انبار تحویل بگیرند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ