کد خبر: ۱۱۸۶۶۷
۹:۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷

رکورد جدید و ۶۶ دلاری قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

رکورد جدید و ۶۶ دلاری قیمت نفت در سال ۲۰۱۹

تعطیلی یک میدان نفتی عربستان و احتمال کاهش بیشتر عرضه، منجر شد تا قیمت نفت با بیش از ۲ درصد افزایش به بیشترین رقم در سال ۲۰۱۹ برسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، پس از آنکه تعطیلی یک میدان نفتی عربستان احتمال کاهش بیشتر عرضه را تقویت کرد، قیمت نفت بیش از 2 درصد افزایش یافت و به بیشترین رقم در سال 2019 رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 68 سنت معادل 2.6 درصد افزایش به 66 دلار و 25 سنت رسید که بیشترین رقم از ماه نوامبر تاکنون است. قیمت نفت آمریکا نیز با یک دلار و 18 سنت معادل 2.2 درصد افزایش با 55 دلار و 59 سنت معامله شد.

در این هفته نفت برنت و وست تگزاس به ترتیب بیش از 6 و 5 درصد افزایش قیمت را تجربه کردند که بخشی از آن به کاهش عرضه ناشی از اجرای توافق کاهش تولید توسط اوپک و متحدان مربوط می‌شد.

یک منبع آگاه گفت: حدود دو هفته پیش بخشی از بزرگترین میدان نفتی فراساحلی جهان تحت عنوان میدان صفانیه در عربستان تعطیل شده است. ظرفیت تولید صفانیه بیش از یک میلیون بشکه در روز است. هنوز مشخص نیست که چه زمانی این میدان به سطح تولید عادی باز خواهد گشت.

تحلیل‌گر گروه پرایس فیوچرز در شیکاگو گفت: این عامل دیگری است که موجب افزایش نگرانی‌ها در مورد دسترسی کافی به نفت شده است. زیرا اکنون با توجه به تعطیلی بخشی از این میدان، مشکل این است که نمی‌دانیم عربستان توانایی واقعی افزایش تولید را دارد یا نه؟

عربستان روز سه‌شنبه اعلام کرد: در ماه مارس نیم میلیون بشکه را علاوه بر رقم تعهد شده کاهش خواهد داد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ