کد خبر: ۱۱۹۱۱۱
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۶

دو مصوبه مجلس برای عضویت در هیات مدیره و سود و زیان شرکت‌های دولتی

دو مصوبه مجلس برای عضویت در هیات مدیره و سود و زیان شرکت‌های دولتی

نمایندگان مجلس طی دو مصوبه عضویت همزمان مقامات اجرایی در مدیریت شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها را ممنوع و دولت را به انعکاس سود و زیان شرکت‌ها مکلف کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98، الحاق یک جزء به بند الحاقی 5 تبصره 2 و الحاق بند ج تبصره 2 این لایحه تصویب شد.

طبق بند الحاقی 5 تبصره 2، عضویت همزمان مقامات موضوع ماده 71 قانون مدیریت خدمات و معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات مصوب 1386 و ماده 5 قانون محاسبات عمومی و همچنین کارکنان شاغل در کلیه پست های مدیریتی و کارشناسی در مدیریت عاملی و سایر مسئولیت های اجرایی و عضویت هیأت مدیره شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان‌ها اعم از زیرمجموعه ممنوع است. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی مسئولیت بررسی و نظارت بر اجرای این حکم و پیگیری‌های قانونی مربوطه را دارند.

همچنین به موجب بند ج تبصره 2، دولت (خزانه داری کل) مکلف است سود و زیان، سود دریافتی و میزان سهام دولت در این شرکت‌ها را به تفکیک در گزارش‌های عملکرد مالی منعکس و به‌روزرسانی کند.

انتهای پیام
 
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ